Sökning: "concrete grade"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden concrete grade.
1. "Larvar har ju inga kläder på riktigt" : Antropomorfism för lärande av biologi i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Abstract The pupose of the study was to increase knowledge about how anthropomorphism can support preschool children´s learning about the developmentstages of the butterfly in a teaching situation with anthropomorphic children´s literature, investigative booktalk and concrete material. To answer the purpose, questions were needed that povided answers to what kind of learning that occurred in relation to the prior knowledge and how the children´s learning was characterized in their retelling. LÄS MER
2. Hur påverkas 8-åringars orddefinitioner av ordklass, bedömningsgrund och socioekonomisk status?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte: Orddefinitionsförmågan är en metaspråklig förmåga som börjar ta form vid sju års ålder. En definition beskriver ett ord med hjälp av andra ord. LÄS MER
3. Kontrollplan för nybyggnation av ett flerbostadshus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : In the construction sector, errors, damages, and deficiencies in buildings often occur, and are estimated to result in significant economic costs of up to 111 billion Swedish kronor annually in Sweden. Addressing these errors also has ecological consequences in terms of inefficient use of materials and resources. LÄS MER
4. Verbal stöttning i arbetet med textsamtal : En analys av fyra lärares arbete med främjande av begreppsförståelse i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to analyze how four teachers work with verbal scaffolding during text talk to develop pupils' conceptual understanding in fourth grade. There are five forms of verbal scaffolding that the study focuses on. LÄS MER
5. Mätandets idé, vad är det? : En variationsteoretisk studie om undervisning i standardiserade – och icke -standardiserade mätningar i åk 1.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Students' understanding of “the idea of measurement” can be developed through measurement with standardized - and non-standardized units of measurement. Previous research has identified different difficulties in length measurement, but what does not emerge is how teaching can be designed to meet these difficulties. LÄS MER