Sökning: "corporate design"

Visar resultat 1 - 5 av 609 uppsatser innehållade orden corporate design.

  1. 1. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Vilma Brommels; Josephine Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Schein s Career Anchors Theory; Social Role Theory; Ethics of Care.; Scheins Karriärankarteori; Rollteori; Social identifieringsteori; Omsorgsetik;

    Sammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER

  2. 2. Svenska gruvbolag om urfolksrättigheter: En fallstudie av de största representanterna för svensk gruvindustri och deras avsikt att möta urfolksrättigheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Hilda Evertsson; [2023-10-18]
    Nyckelord :indigenous people; Sámi; indigenous peoples’ rights; corporate social responsibility; Swedish mining corporations; mining industry;

    Sammanfattning : This study examines the intention of two Swedish mining corporation representatives, Luossavaara-Kiirunavarra Aktiebolag (LKAB) and Boliden AB, regarding indigenous people’s rights in Sweden. The study also investigates whether the mining corporations explicitly state any responsibilities for meeting indigenous peoples’ rights and, if so, how this responsibility is expressed. LÄS MER

  3. 3. In Pursuit of Ambidexterity The ambidextrous nature of a small enterprise and its implications on NPD - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emil Landén; Emil Tullock; [2023-07-20]
    Nyckelord :ambidexterity; ambidextrous; organization; ambidexterity in smaller organizations; corporate culture; new product development;

    Sammanfattning : Innovation is a crucial determinant of success in today’s highly competitive and fast-paced climate. This forces organizations to focus on developing future business solutions while still exploiting their existing resources to stay profitable. LÄS MER

  4. 4. Corporate Foresight and its Role in Driving Innovation - A case study of the Swedish grocery industry and how they use corporate foresight in order to improve their innovation strategies

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marcus Andersson; Jonas Dahlqvist; [2023-07-19]
    Nyckelord :Corporate foresight; strategic foresight; long-range planning; innovation; innovation strategies; innovation management; strategic management;

    Sammanfattning : The world is constantly changing with factors that we partly can control and some that are outside of our control. Living in these complex systems demands tackling but also embracing uncertainty. The focus should not be on controlling the outcomes by narrow forecasts. LÄS MER

  5. 5. The Impact of COVID-19 on Abnormal Tone in Corporate Communication: A Comparative Analysis of Affected and Non-Affected Industries

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Muhammad Bilal; Tanvir Reza Akash; [2023-07-03]
    Nyckelord :Abnormal Tone; Affected Non-Affected Industries; CEO Letter; Covid-19; Impression Management; Information Content;

    Sammanfattning : Background and Problem Definition: Effective communication is crucial for stakeholder relationships. CEO letters convey important information, but during crises, companies and industries may misrepresent their financial health to maintain a positive impression, potentially through abnormal tone. LÄS MER