Sökning: "crowdsourcing och motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden crowdsourcing och motivation.

  1. 1. Open Innovation Strategy: Open platform-based digital mapping; as tools for value creation and value capture : Case study of OpenStreetMap and Google Maps

    Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Jeffry Leonardo William; Mochamad Rifky Wijaya; [2017]
    Nyckelord :Open innovation; open platform; crowdsourcing; open source software; collaboration; Google maps; OpenStreetMap; Business model.;

    Sammanfattning : Open innovation has been rising in popularity as an alternative to traditional model for organizations to enhance innovation in their products or services. In the past, the innovation processes was time-consuming and costly. LÄS MER

  2. 2. Crowdsourcing för en ökad medborgardialog. En studie om en ökad medborgardialog för Västra Götalandsregionens kollektivtrafiknämnd

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :HEDDA OTTERSTEN; VERONICA HOLLSTEN; [2014-07-04]
    Nyckelord :Crowdsourcing; Kollektiv intelligens; Motivation; Engagemang; Förutsättningar; Medborgardialog; Kollektivtrafiken;

    Sammanfattning : Idag kan företag ta vara på massans intelligens genom att använda sig utav crowdsourcing. Crowdsourcing är en affärsmodell som nyttjar kraften hos kollektivet genom att utlysa ett problem med hjälp av tävlingar i olika sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Crowdsourcing : Vad motiverar studenter till att delta?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Tomas Pettersson; Sara Örås; [2013]
    Nyckelord :Crowdsourcing; Motivation;

    Sammanfattning : Abstract Title: Crowdsourcing – What motivates students to participate? Level: Bachelor thesis, 15 credits. Authors: Sara Örås & Tomas PetterssonSupervisor: Martin Amsteus Date: June 2013 Introduction: More and more companies realize the importance of using external resources to generate the best possible developmental outcomes for their particular business. LÄS MER

  4. 4. Att snärja en potentiell folkmassa

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ida Nilsson; [2012]
    Nyckelord :crowdsourcing; motivation; deltagande; Kaufmanns m.fl. motivationsmodell; inre motivation; yttre motivation; tjänster;

    Sammanfattning : Webb 2.0 skapar idag förutsättningar för nya typer av webbtjänster som använder sig av viljansom vi användare, har till att delta och bidra. Crowdsourcing är ett samlingsbegrepp för huranvändare över hela världen kan skapa värde och inriktar sig på att få många individer attdelta. LÄS MER

  5. 5. Crowdsourcing: hur motiveras deltagande och vad innebär det för innovation? : En kvalitativ studie baserad på Etsy.com

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Nayanne Bittencourt; Gustav Runeberg Schultz; [2012]
    Nyckelord :användare innovation; crowdsourcing; motivation; innovation; kollektiv intelligens; öppen innovation; sluten innovation;

    Sammanfattning : Innovation är ett väl debatterat ämne inom företagsvärlden liksom för forskningsvärlden och beskrivs oftast som motorn för ett företags tillväxt. Dess betydelse är någonting som har forskats på långt bakåt i historien. LÄS MER