Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Integrerad rapportering och drivkrafter bakom rapporteringsval -En studie av två svenska klädföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Hansson; Annie Åkesson; [2014-06-12]
    Nyckelord :Integrerad rapportering; hållbarhet; CSR; drivkrafter; klädbranschen.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I december 2013 introducerades det första ramverket för integrerad rapportering, vilket syftar till att hjälpa företag utveckla sin rapportering. Genom att använda ramverket kan företag uppnå en mer omfattande redovisning av sitt värdeskapande. LÄS MER

  2. 2. A strategy to create a sustainable business within the Forankra group

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Caroline Nydahl; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The background of the study highlights the lack within existing theories related to the Corporate Social Responsibility (CSR) field. Several studies have been performed regarding the CSR concept within retail trade companies - business-to-customer (B2C) companies. LÄS MER

  3. 3. CSR-redovisningens utveckling under 2000-talet - exempel på hållbarhetsredovisning i fordonsindustrin och finansbranschen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Frisk; Johanna Krantz; [2009-03-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Corporate Social Responsibilty (CSR) består i huvudsak av tre delar: etiskt ansvar, miljöansvar och socialt/samhälleligt ansvar. Företagens ansvar och värderingar har blivit viktiga konkurrensmedel på marknaden då det inte längre räcker att bara ha den bästa produkten eftersom kunderna har fått upp ögonen för både orättvisor och miljöproblem. LÄS MER

  4. 4. CSR i plast- och kemibranschen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Frida Cederholm; Rebecca Svensson; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a topic that is becoming increasingly important in today's society. CSR is a concept whereby companies voluntarily integrate social and environmental concerns both in their business but also in interaction with their stakeholders. LÄS MER

  5. 5. Hur företags CSR-redovisning har utvecklats över tiden - En studie beserad på tre svenska börsbolag

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Axelsson; Camilla Carlsson; Sofia Molinder; [2008-08-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problemformulering: Den alltmer ökade medvetenheten som kan ses i samhället kring etik, miljö och sociala förhållanden avspeglas även i näringslivet. Samhället ställer allt högre krav på företagen och dess verksamhet, krav vilka företagen nu måste försöka nå upp till för att bibehålla sitt anseende utåt. LÄS MER