Sökning: "d spel"

Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade orden d spel.

  1. 11. Physico-chemical evaluation of the water quality in Rocha River: A qualitative and comparative analysis including aspects of social and environmental factors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Teknisk geologi

    Författare :Stina Jacobson; Ida Sekizovic; [2019]
    Nyckelord :Cochabamba; Rocha River; water quality analysis; water pollution; wastewater; regulations; ICO-index; Hec-RAS; minor field study; Technology and Engineering; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In this study, a physico-chemical analysis of the Rocha River was performed during the beginning of the rainy season 2018 in order to examine the current state of the water quality in the river at six different locations. The river, located in the Cochabamba department, Bolivia, was examined from upstream in Sacaba to downstream in Sipe Sipe. LÄS MER

  2. 12. Click to Add Hero : En Undersökning om Hjältekaraktärer inom Digitala Spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jacob Brodin; Joakim Andersson; [2018]
    Nyckelord :Tropes; Heroes; Games; Diffraction; Critical Design; Troper; Hjältar; Spel; Diffraktion; Critical Design;

    Sammanfattning : Vi försöker med detta kandidatarbete analysera skapandet av Hjältar inom spel, vi undersöker vilka sorts troper som etsat sig fast i industrins hjältar, problematiserar dem och tar reda på om dem fortfarande har en plats, d.v.s. en anledning att fortfarande anammas i skapandeprocessen. LÄS MER

  3. 13. Landscape architecture in video games : a design experiment of a virtual landscape

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Fredrik Thuning; [2018]
    Nyckelord :virtual landscape; video game; navigation; orientation; Level D;

    Sammanfattning : The video game industry is growing and is by some considered a strong actor in the field of architecture. Virtual landscapes, in particular those in video games, can be considered architectural as they are a simulation of physical space in a virtual realm. LÄS MER

  4. 14. Att bevara traditionen i skrift : En jämförande studie mellan ”den västliga” kodex Bezae Cantabrigiensis och den Alexandrinska kodex Vaticanus

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Benjamin Ronestjärna; [2017]
    Nyckelord :New Testament exegetics; textual criticism; codex Bezae Cantabrigiensis; Go-spel of John;

    Sammanfattning : The field of New Testament textual criticism is a vast area with a multitude of manuscripts to examine. Codex Bezae Cantabrigiensis (hereafter referred to as D) is one of the most diverse manuscripts and has fascinated scholars for centuries with its many peculiar and notable read-ings. LÄS MER

  5. 15. Diegetiska och spatiala UI-element i speltutorials : Hur immersion och lärbarhet påverkas av olika typer av UI i ett VR-spels tutorial

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Olle Axelsson; [2017]
    Nyckelord :Tutorial; VR; Diegetisk; Spatial; Immersion; Lärbarhet;

    Sammanfattning : Tutorial kallas ofta delen i början av ett spel där spelaren lär sig hur spelet fungerar. Utformningen av detta segment, som ofta innehåller en kombination av träning i spelmekanik och inledning till spelets berättelse, utgör ofta en utmaning för speldesigners. LÄS MER