Sökning: "d spel"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden d spel.

  1. 6. Designing for Slapstick Comedy in Untitled Goose Game

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Axel Thomsen; [2021]
    Nyckelord :Video games; comedy; humor; slapstick comedy; game design; Data spel; komedi; humor; slapstickkomedi; speldesign;

    Sammanfattning : This thesis aimed to analyse slapstick comedy found in Untitled Goose Game by comparing it to early twentieth century slapstick comedy to answer the question of how Untitled Goose Game designed its slapstick comedy gags. Moments resembling classic slapstick were evaluated and tested by a formula synthesized from Charlie Chaplin’s Modern Times, a cornerstone of classicslapstick comedy, and slapstick theory. LÄS MER

  2. 7. En balanserad MMO-ekonomi

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Andreas Lönnermark; Axel Sigl; [2021]
    Nyckelord :MMO; Game economy; inflation; A balanced MMO-economy;

    Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER

  3. 8. Kejsaren är nak(d)en! - En kvalitativ fallstudie av NA-KD:s kris och dess krisrespons

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Eriksson; Klara Stenberg; [2021]
    Nyckelord :kriskommunikation; crisis communication; NA-KD; cancel culture; Rhetorical Arena Theory; Situational Crisis Communication Theory; digitala medier; digital media; krisrespons; crisis response; sociala medier; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie intresserar sig för när en organisations förtroende sätts på spel. Kriskommunikation är i fokus och mer specifikt hur modejätten NA-KD har hanterat ett försök till bojkott, vilket kan kopplas till det aktuella fenomenet cancel culture. LÄS MER

  4. 9. Examensarbete inom pedagogiskt arbete : Spelifiering och motivation till skrivande hos spelvana elever på högstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Andersson; Samuel Grinblatt; [2019]
    Nyckelord :Progymnasmata; gamification; spelifiering; fabel; motivation; spel;

    Sammanfattning : In the survey Unga & Medier initiated by Statens medieråd 2017, 3000 teenagers were asked about their gaming habits. The survey was made in collaboration with SCB (Statistiska Centralbyrån) and it is the most extensive examination of its kind ever produced in Sweden. LÄS MER

  5. 10. Ljudintensitet i FPS-spel : Hur upplever spelare skillnader i vapenljuds intensitet i relation till skada?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jack Lindgren; Robert Persson; [2019]
    Nyckelord :ljudintensitet; ljuddesign; psykoakustik; datorspel; FPS-spel; perception;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar besvara frågan hur spelare upplever skillnader i vapenljuds intensitet i relation till skada, d.v.s om ett vapenljud med högre ljudintensitet uppfattas göra mer skada än ett ljud med lägre intensitet. LÄS MER