Sökning: "d spel"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden d spel.

  1. 21. Att skrämma effektivt : En jämförelse mellan chock och spänning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Isabella Billgren; [2015]
    Nyckelord :Skräckgenren; Rädsla; Spelutveckling; Scendesign; Spänning; Chock;

    Sammanfattning : I denna studie har emotionen rädsla undersökts i relation till effektiviteten i skräckgenrens mest frekventa spelmoment, d.v.s. chock och spänning. LÄS MER

  2. 22. Samredovisning av BIM- och GIS-data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Lantmäteri (CI); Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Anna Larsson; [2015]
    Nyckelord :geografiska informationssystem; GIS; byggnadsinformationsmodeller; BIM; 3D; visualisering; datainteroperabilitet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Combined presentations of BIM- and GIS-data Throughout the process of creating and maintaining our built environment, from planning to building to facility management, large amounts of data are produced and consumed. Much of these are geographic data, processed in some form of GIS (Geographical Information System). LÄS MER

  3. 23. VEARM - En hjälpande hand

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Sasa Kojic; [2015]
    Nyckelord :Virtual Reality Rehabilitation; Virtual Environment Rehabilitation; Prosthesis Training; Prosthesis R D; Stroke Rehabilitation; Mirror Therapy; Serious Games; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I detta arbete skapades en virtuell människomodell som placerades i ett virtuellt rum med omgivande miljö. Dessa modeller skapades i 3D-modelleringsprogrammet Autodesk 3ds Max i kombination med det digitala skulpterings- och målningsprogrammet Autodesk Mudbox. Motorn som valdes för att driva simuleringen var Unity 5. LÄS MER

  4. 24. Utvärdering av utvecklingsmiljön HTML5 vid utveckling av 2d-spel med fysikmotor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christofer Ärleryd; [2014]
    Nyckelord :HTML5; JavaScript; mobil; spel; canvas; fysikmotor; Chipmunk; Box2D;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet utvärderar spelutveckling i HTML5. Detta innebär utveckling i JavaScript, CSS samt HTML med utnyttjande av den nya teknologin som medföljer HTML5 märkeringen. I detta fall är teknologin canvas-element som ritar ut 2-D grafik. LÄS MER

  5. 25. Vem gör spel för mig? : om diskursiv kamp och heteronorm på spelsidan Gamereactor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Kristoffer Zetterberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gamereactor beskriver sig på sin hemsida som Europas största speltidning. Syftet med den här studien har varit att undersöka vad som får möjlighet att synas på hemsidan och på vilka villkor det får ta plats, d.v.s. LÄS MER