Sökning: "dator språket"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden dator språket.

  1. 16. Implementation and Evaluation of Bluetooth Low Energy for Musical Devices

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Andreas Ljungström; Jack Panikian; [2016]
    Nyckelord :Bluetooth Low Energy; MIDI; Musical Instrument Digital Interface; BlueZ;

    Sammanfattning : This paper presents the possibility to transfer Musical Instrument Digital Interface messages overBluetooth Low Energy. The main problem was to transmit the messages between two computers inless than 10 milliseconds. Anything above 10 milliseconds could be noticed as a delay by the personplaying or listening to the music. LÄS MER

  2. 17. Skriftlig korrekthet i skolan : En undersökning av lärares och elevers syn på skriftlig korrekthet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Djeric; Lina Wretling; [2015]
    Nyckelord :skriftspråk; respons; skrivutveckling; skriftlig korrekthet; skriftspråklig förenkling; dator; Internet; SMS;

    Sammanfattning : Undersökningen är fokuserad på vilken relation lärare och elever har till skriftspråket. Vi har undersökt hur medvetna lärare och elever är gällande skriftlig korrekthet. Vi har även undersökt hur sociala medier och mobiltelefoner påverkar språket. LÄS MER

  3. 18. Lärarnas och elevernas syn på användningen av moderna smarta verktyg som redskap i teknikorienterade kurser. Examensarbete i fördjupningsämnet Teknik och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ervin Nagy Arpad; Mhand Sheik Khalil; [2015]
    Nyckelord :learning; teaching; SHELL; smart tools;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka dels elevers och lärares åsikter om hur smarta moderna verktyg som mobiltelefon, läsplatta, bärbar dator och applikationer kan bidra i pedagogiskt arbete, dels hur dessa kan användas som pedagogiska redskap i teknikundervisningen. I arbetet tittar vi på dessa redskap ur systemperspektiv för att kunna se fördelarna och för att kunna upptäcka eventuella hinder som associeras med dess tillämpning i skolan. LÄS MER

  4. 19. ASL i två klassrum. : En studie av lärares uppfattningar om ”att skriva sig till läsning”

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Alexandra Lönngren; [2015]
    Nyckelord :läsinlärning; att skriva sig till läsning; dator;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study was to ascertain some teachers’ perceptions of the “Writing to Read” (WTR) method from preschool class to grade 3. To find out how teachers can work with WTR, two teachers with experience of the method took part in the study. The teachers teach preschool class and grade 1 in two different schools. LÄS MER

  5. 20. Språkutveckling med iPads i förskolan : Pedagogers tankar och erfarenheter kring att arbeta med iPads för att stimulera språkutveckling och språkmedvetenhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sarah Westberg; [2015]
    Nyckelord :Förskola; Ipad; Språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur pedagoger arbetar språkutvecklande i förskolan, med IKT som verktyg. Fokus ligger på vilka föreställningar och erfarenheter som förskolepedagoger har av IKT kopplat till språkutvecklande arbete. LÄS MER