Sökning: "deductive grammar"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden deductive grammar.

  1. 16. ”Det är sådant de behöver nöta, nöta, nöta…” : En intervjustudie med sex högstadielärare i engelska om deras arbete med grammatik och deras attityder till grammatikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Miriam Rutschman; [2012]
    Nyckelord :Explicit implicit kunskap; induktiv deduktiv metod; grammaring; språkinlärning;

    Sammanfattning : Grammar is one of the most problematic areas when it comes to teaching a language; to know if or when, and how grammar should be taught, are relevant questions to all language teachers. The aim of the study was to investigate teachers’ attitudes towards teaching grammar, and how much, how and why they use the methods that they do. LÄS MER

  2. 17. Teaching English grammar : A case study of the differences and similarities between teaching English grammar to native- and non-native speakers of English in Sweden and in the UK

    Kandidat-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Jessica Granlund; [2010]
    Nyckelord :accuracy; deductive grammar; English grammar teaching; explicit grammar; FL; grammar teaching; L1; metalanguage; teacher views on grammar; teacher practices of grammar;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the similarities/differences in the views on and practices of grammar teaching of a Swedish teacher of English (FL – Foreign Language) and a UK teacher of English (L1 – First Language). Furthermore, the study tries to explain how the differences found in the comparison can be connected to each country’s different steering documents and to the different teaching conditions involved in teaching English to L1 learners compared to FL learners. LÄS MER

  3. 18. Den deduktiva grammatikundervisningens inverkan på tyskelevers interlanguage

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Bernadette Kaleja; [2008]
    Nyckelord :deduktiv metod; etnicitet; explicit och implicit inlärning; genus; Grammaticality Judgement Test; interlanguage; språkinlärning och språkutveckling; tysk grammatik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete baserar sig på fyra frågeställningar och en hypotes kring hur den deduktiva grammatikundervisningen påverkar tyskelevers interlanguage. Undersökningen försöker visa om den deduktiva metoden t.ex. gynnar en viss elevgrupp beroende på etnicitet och genus. LÄS MER