Sökning: "destination marketing organisation"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden destination marketing organisation.

  1. 21. Welcome to Stockholm? : En studie om destinationsmarknadsföring och exportmognad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gurly Olson; Helena Österberg; [2010]
    Nyckelord :Destination marketing; marketing alliances; tourism development; Destinationsmarknadsföring; marknadsföringsallianser; turismutveckling;

    Sammanfattning : An increasing global tourism offers great opportunities for Sweden as a tourist destination. However, an attractive destination requires competitive destination marketing strategies. Tourist destinations often include a complex network of stakeholders of small and large en-terprises that represent both the public and private sector. LÄS MER

  2. 22. Successful Destination Branding? : A case study of DMOs in Brussels, Istanbul and Stuttgart

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Joakim Bergström; Maria Lehtinen; Mariel Svensson; [2009]
    Nyckelord :Brussels; destination branding; destination image; destination marketing; destination marketing organisation; DMO; Istanbul; Stuttgart;

    Sammanfattning : Tourism is an important source of economic growth for destinations, which is why the interest for destination branding has grown in recent years. Meanwhile, Destination Marketing Organisations (DMOs) often struggle to promote their destination successfully. LÄS MER

  3. 23. Borta bra eller hemma bäst? : Ålderns påverkan på platsuppfattningen mellan Alperna och Svenska fjällen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Frida Benedetti; Kristina Lidström; [2008]
    Nyckelord :Svenska resenären; demografi; identitet och livstil; platsuppfattning; Svenska fjällen; Alperna;

    Sammanfattning : We travel more to day than we have ever done before and there is an abundance of destinations to choose from. All -destinations have vantages and disadvantages and the things that are favourable for one traveller can be the opposite for another. LÄS MER

  4. 24. Världsarvstaden Falun : Ett världsarvs påverkan på marknadsföringen av en destination

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Maria Munk; [2008]
    Nyckelord :Världsarv; Marknadsföring; Turism;

    Sammanfattning : This paper discusses the world heritage of Falun and its influence on the marketing of Falun as a destination. The reason for this study is the fact that world heritage nominations can lead to an increased pressure on the destination and an increase in popularity for the place. LÄS MER

  5. 25. Store opplevelser - små attraksjoner. : Destinasjonen Budors forutsetninger for innovasjon og utvikling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Arne Tømmervold; Per Inge Bergan; Vidar Nerem; [2006]
    Nyckelord :Hamar Norge turisme reiseliv hyttebygging samfunnsutvikling; Innovasjon Budor attraksjoner kreativitet entreprenørskap;

    Sammanfattning : Turistindustrien vokser fra år til år. Samtidig øker konkurransen om de reisende, både i Norge og i resten av verden. Budor har primært sitt marked i Norge, og det er mange krevende oppgaver som venter, både når det gjelder markedsføring, innovasjon og annen utvikling. LÄS MER