Sökning: "destination marketing organisation"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden destination marketing organisation.
21. Welcome to Stockholm? : En studie om destinationsmarknadsföring och exportmognad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : An increasing global tourism offers great opportunities for Sweden as a tourist destination. However, an attractive destination requires competitive destination marketing strategies. Tourist destinations often include a complex network of stakeholders of small and large en-terprises that represent both the public and private sector. LÄS MER
22. Successful Destination Branding? : A case study of DMOs in Brussels, Istanbul and Stuttgart
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Tourism is an important source of economic growth for destinations, which is why the interest for destination branding has grown in recent years. Meanwhile, Destination Marketing Organisations (DMOs) often struggle to promote their destination successfully. LÄS MER
23. Borta bra eller hemma bäst? : Ålderns påverkan på platsuppfattningen mellan Alperna och Svenska fjällen
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : We travel more to day than we have ever done before and there is an abundance of destinations to choose from. All -destinations have vantages and disadvantages and the things that are favourable for one traveller can be the opposite for another. LÄS MER
24. Världsarvstaden Falun : Ett världsarvs påverkan på marknadsföringen av en destination
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : This paper discusses the world heritage of Falun and its influence on the marketing of Falun as a destination. The reason for this study is the fact that world heritage nominations can lead to an increased pressure on the destination and an increase in popularity for the place. LÄS MER
25. Store opplevelser - små attraksjoner. : Destinasjonen Budors forutsetninger for innovasjon og utvikling.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Turistindustrien vokser fra år til år. Samtidig øker konkurransen om de reisende, både i Norge og i resten av verden. Budor har primært sitt marked i Norge, og det er mange krevende oppgaver som venter, både når det gjelder markedsføring, innovasjon og annen utvikling. LÄS MER