Sökning: "destination marketing organisation"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden destination marketing organisation.

  1. 11. Content Co-creation Practices and Expressions of Authenticity on Destination Marketing Organisation’s Instagram Account

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Noora Pihlainen; [2017]
    Nyckelord :Image-focused Social Media; Instagram; Content Co-creation; Authenticity; Tourism Destination Marketing; Social Sciences;

    Sammanfattning : The emergence of social media has changed the power relations and the practices of tourism destination marketing by enabling the co-existence of user generated content and destination marketing organisation’s content, as well as the content co-creation among these actors. Due to the visual nature of tourism the image-focused social media platforms are particularly interesting for the tourism field. LÄS MER

  2. 12. Tillsammans för turisterna : samarbete i turismkommuner

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Linus Kasselstrand; [2016]
    Nyckelord :kommun; samarbete; turism; besöksnäring; organisation; Västervik; näringsliv; samverkan;

    Sammanfattning : Samarbete mellan offentliga organisationer och näringslivet är på frammarsch. Speciellt inom besöksnäringen, där en samlad syn på hur destinationen ska utvecklas är prioriterad. LÄS MER

  3. 13. City branding on Instagram: DMOs and their usage of affordances

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Mark Fokkema; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; affordances; content analysis; interviews; challenges; Leeuwarden; Amsterdam; Kietzmann; Spector;

    Sammanfattning : Technological developments such as social media have created challenges for DMOs (destination marketing organisations or destination management organisations). DMOs are trying to keep up with development of new social media platforms including Instagram. LÄS MER

  4. 14. En normativ studie av DMO’s destinationsmarknadsföring : Hur bör DMOs marknadsföra sina destinationer?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Marika Friberg; Linnea Häll; [2016]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; DMO;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar fenomenet Destination Marketing Organisations och deras destinationsmarknadsföring. Syftet med studien har varit att komma fram till ett antal aspekter som destinationer och DMO bör fokusera på när de marknadsför sin destination. LÄS MER

  5. 15. Reseföretags marknadsföring på Facebook : En komparativ studie mellan stora och mindre reseföretag samt om kundens uppfattning av dessa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Karoline Berg; Victoria Värn; [2016]
    Nyckelord :Marketing; Facebook; strategies; travel companies; organization; impact.; Marknadsföring; Facebook; strategier; reseföretag; organisation; påverkan.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilka strategier olika reseföretag använder sig av för sin marknadsföring på Facebook och hur de utnyttjar detta till sin fördel. Vi vill även ta reda på hur en sådan marknadsföring kan påverka konsumentens val av resmål. LÄS MER