Sökning: "destination marketing organisation"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden destination marketing organisation.

  1. 16. Greece: an attractive destination : Striving towards development or failure?

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Kiriaki Kicki Grigoriadou; [2014]
    Nyckelord :Greece; destination; unsafe unsecure; travelers; re-attract; push; pull; stagnation; crisis; image; marketing; promotion; money; crisis management;

    Sammanfattning : Greece is a well-known and recommended summer destination since the 1800’s. Greece have has its ups and downs however, travelers have always visited the country. When the economic crisis hit the country a reduction in the numbers of travelers and how those travelers spent their money differently became visable. LÄS MER

  2. 17. Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Haglund; Felicia Löfstedt; [2014]
    Nyckelord :Destination Marketing Organisation; Platsmarknadsföring; Kommersialisering; Destination image; Innovasjon Norge; Visit Norway;

    Sammanfattning : Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. LÄS MER

  3. 18. "Det är upplevelsen som är i fokus" : En studie i hur en Destinations-Marknadsförings-Organisation kan förstå turistens förväntningar och skapa den destinationsupplevelse som efterfrågas.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedman; Cornelia Hertzman; Sara Smedberg; [2014]
    Nyckelord :Destination; tourism; DMO; expectations; stakeholder; destination experience; customer focus; target customers; destination marketing; leadership; Destination; turism; DMO; förväntningar; intressenter; destinationsupplevelse; kundfokus; målgrupp; destinationsmarknadsföring; ledarskap;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan DMOs arbeta för att förstå turisternas förväntningar inför en destinationsupplevelse? Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa en förståelse för turisternas förväntningar, både hur de skapas och hur de kan påverka turistens uppfattade destinationsupplevelse. Vi vill även kunna förklara hur turister kan delas in i olika målgrupper baserat utifrån vad de efterfrågar av en destinationsupplevelse. LÄS MER

  4. 19. Statliga turistbyråers marknadskommunikation : en jämförande studie om den Tyska och den Tjeckiska turistbyråns verksamhet på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Julia Shchukina; Stina Kristoffersen; Andrej Njers; [2011]
    Nyckelord :marknadskommunikation; marknadskommunikationsverktyg; statliga turistbyråer; Tyska Turistbyrån; Tjeckiska Turistbyrån;

    Sammanfattning : In many of the world's countries, there is a national organization responsible for marketingthat country as a tourist destination. Through their offices, these organizations work towardsthe creation of effective strategies and a deeper understanding of local markets. LÄS MER

  5. 20. Destination image and its effects on marketing and branding a tourist destination : A case study about the Austrian National Tourist Office - with a focus on the market Sweden

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Katharina Sonnleitner; [2011]
    Nyckelord :destination image; destination marketing; destination branding; Austrian National Tourist Office;

    Sammanfattning : In a tourism context, the image potential customers have of a destination is a very important issue. Images play an essential role in destination choice matters and in this regard, as tourism services are intangible, images are said to become even more important than reality. LÄS MER