Sökning: "digital identity"

Visar resultat 6 - 10 av 418 uppsatser innehållade orden digital identity.

  1. 6. A Comparative Analysis of SecurityServices Using Identity and AccessManagement (IAM)

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nithya Sree Muddychetty; [2024]
    Nyckelord :Access Control Lists; Identity Access Management; Multi-Factor Authentication; One time password; Single sign on; System Usability Scale; Virtual private network;

    Sammanfattning : Background: Identity and Access Management (IAM) is a critical IT securityframework for managing digital identities and resource access. With roots datingback to ancient civilizations, IAM has evolved from basic authentication to sophisticated methods. LÄS MER

  2. 7. En för alla, alla för en: Identitetsledarskap kopplat till socialt stöd på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Isa Polfeldt; Astrid Hammar; [2024]
    Nyckelord :social identitetsteori; identitetsledarskap; socialt stöd; organisatoriskt stöd; upplevt stöd från närmaste chef; social identity theory; identity leadership; social support; organizational support; perceived supervisory support; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om de fyra dimensionerna av identitetsledarskap (prototypikalitet, avancemang, entreprenörskap och direktörskap) predicerade olika former av socialt stöd (upplevt stöd från närmaste chef och stöd från medarbetare) samt social gemenskap på arbetsplatsen. Insamlingen av data utfördes i Sverige i form av en digital enkätundersökning som besvarades av personer som hade uppgett att de har eller tidigare hade haft en anställning (N = 160). LÄS MER

  3. 8. Creation of a Virtual Reality Experience for the Virtual Conservation of The Flamman Theater Using Unreal Engine 4

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Fausto Zamora Arias; [2023-10-25]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Unreal Engine 4; game design and development;

    Sammanfattning : The Flamman Theater identity was successfully digitally preserved for the cultural heritage of Gothenburg by creating a video game, while tested with pandemic restrictions. On the technical side, this project combines virtual reality, artificial intelligence and game mechanics to create an immersive atmosphere, inviting people to watch movies inside as the original theater was intended. LÄS MER

  4. 9. GarageBand eller Logic Pro? En studie i föreställningar om professionalitet och konsten att välja arbetsredskap inom digital musikproduktion

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Fredrik Winerö; [2023-10-04]
    Nyckelord :GarageBand; Logic Pro; music technology; democratization; professionalism;

    Sammanfattning : GarageBand and Logic Pro are Digital Audio Workstations (DAWs) developed by Apple for recording and producing music. The former comes for free with every Mac, iPhone or iPad while the latter comes with a price tag and are marketed to the professionals. LÄS MER

  5. 10. Indigenous knowledge in education in north-east India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Kaberi Singha; [2023-08-29]
    Nyckelord :Education for sustainable development ESD ; Indigenous knowledge IK ; North-East NE India; Critical pedagogy of Place; school curriculum;

    Sammanfattning : Considering the need to preserve indigenous knowledge with relevance to the global ESD discourse, the purpose of this study is to explore and understand the value and status of indigenous knowledge (IK) in the context of integrating this in the formal school curriculum, with a focus in the North-eastern (NE) region of India. This study is grounded within the theoretical framework of Critical pedagogy of Place proposed by Gruenewald. LÄS MER