Sökning: "digitala spel"

Visar resultat 11 - 15 av 380 uppsatser innehållade orden digitala spel.

  1. 11. Juice påverkan på spelarens upplevelse : En studie om överflödig visuell och audiell feedbacks påverkan på spelarens upplevelse i ett 2D-actionspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :James Ståhl; Panagiotis Athanasiadis; [2023]
    Nyckelord :Juice; PXI; 2D-spel; excessive positive feedback; datorspel;

    Sammanfattning : Juice inom digitala spel är ett väldebatterat ämne bland spelskapare och spelforskare som omfattar hur audiell och visuell feedback kan komma att påverka spelarens upplevelse. Då begreppets definition kan skilja sig från person till person är det i denna studie definierat som “överflödig feedback i situationer när en spelares agerande utlöser flera icke-funktionella reaktioner”. LÄS MER

  2. 12. Spel som läromedel i matematikundervisning : en forskningsöversikt om vilka spel som rekommenderas i spelbaserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Markus Joelsson; [2023]
    Nyckelord :Spelbaserat lärande; matematik; kunskapsinlärning; spel;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att redogöra för vilka spel som används inom matematikdidaktisk forskning som undersöker effekterna av spelbaserat lärande på kunskapsutveckling i matematiska. Utöver att redogöra vilka spel som används analyseras även vissa egenskaper spelen i forskningen har: om de är analoga eller digitala och om de utvecklats i pedagogiskt eller i underhållande syfte. LÄS MER

  3. 13. "Drömmen om storvinsten": En kvantitativ studie om attityder till spel om pengar och dess digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Philip Persson; [2023]
    Nyckelord :Attityder; Marknadsföring; Spelbolag; Spellagen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Games regarding money can be seen as entertainment and a thrill in life. However, gambling can also lead to financial difficulties when it develops into an addiction. The Swedish National Board of Health and Welfare equates gambling addiction with other addictions such as alcohol and tobacco. LÄS MER

  4. 14. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  5. 15. Digitala spel i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Johansson; Felicia Leandersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this research review is to investigate how digital games can contribute to effective language learning; what attitudes teachers have toward digital games in language teaching; and what attitudes pupils have towards digital games in language teaching. This was answered in a literature review on the subjects in question retrieved through searches of scientific articles in databases. LÄS MER