Sökning: "employee value proposition EVP"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden employee value proposition EVP.

  1. 11. How to attract agricultural competence : an employer branding case study of Lantmännen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Matilda Berghäll; [2015]
    Nyckelord :employer attractiveness; employer brand; employer branding; employee value proposition; focus groups; Lantmännen; organizational attributes; organizational culture; student’s preferences; future employer;

    Sammanfattning : In today´s society, both consumers and employees are becoming more aware of brands and the competition amongs firms to attract the best possible employees is closely related to having an attractive employer brand. A company’s brand portfolio, considered as one of the most valuable assets needs to be nurtured and updated to fit the needs of the stakeholders. LÄS MER

  2. 12. Attraktiva fördelar : - en undersökning om en privat organisations arbete med employer branding, arbetsgivarvarumärke och EVP

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Linda Gustafsson; Emma Wernersson; [2014]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivarvarumärke; employee value proposition; privat organisation;

    Sammanfattning : Ökande konkurrens mellan företag har gjort att det blir allt viktigare att profilera organisationen som en attraktiv arbetsgivare för att på så sätt kunna attrahera kompetent personal så att företaget kan bibehålla positionen på marknaden.Studiens syfte har varit att få kunskap om hur processerna kring arbetsgivarvarumärket bedrivs, vilka fördelar som anställda uppfattar att en anställning i företaget innebär samt vad företaget behöver arbeta med för att attrahera framtida personal. LÄS MER