Sökning: "organizational culture"

Visar resultat 1 - 5 av 1109 uppsatser innehållade orden organizational culture.

  1. 1. Hur etablerade offentliga strukturer påverkas av nya idéer om digitalisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Elin de Verdier; Jakob Rubertsson; [2020-01-28]
    Nyckelord :förändring; organisationskultur; kulturstyrning; subkultur; digitalisering; RPA; förändringsledning;

    Sammanfattning : This study aims to examine the challenges that arises when current day digital solutionsencounter established municipal structures. We argue the importance of understanding theimpact digitalization put on Swedish municipalities when it comes to change anddevelopment throughout the organization. LÄS MER

  2. 2. Värdegrundens betydelse i en kommunal organisation : En kvalitativ studie om relationen mellan individuella och organisatoriska värderingar samt vad värdegrund bidrar med i en kommunal organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen; Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Tom Hård af Segerstad; Cecilia Thunholm; [2020]
    Nyckelord :core values; personal values; organizational culture; municipal organization; värdegrund; värderingar; organisationskultur; kommunal organisation;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine what significance värdegrund (core values) has in a municipal organization, and if it’s important that employees have personal values corresponding with the organizational values. Some focus is directed at why organizations should work with core values. LÄS MER

  3. 3. Botten upp, sa sjuksköterskan!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Edhag; Per Isberg; Niclas Wettergren; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Botten upp, sa sjuksköterskan! Seminariedatum: 5 Juni 2019 Ämne/kurs: FEKH99, Examensarbete i Entrepreneurship and Innovation Management på kandidatnivå, 15 HP Författare: Klara Edhag, Per Isberg & Niclas Wettergren Handledare: Hans Landström Nyckelord: Innovation management, Inkrementell innovation, sjuksköterskor, EDI, Organisationskultur Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till ökad kunskap gällande sjuksköterskors möjligheter till arbete med inkrementella innovationer. Studien ämnar till att ur sjuksköterskans perspektiv undersöka hur och om arbetet med inkrementella innovationer på ett svenskt sjukhus fungerar och utifrån detta ge förslag på hur innovationsprocessen kan förbättras. LÄS MER

  4. 4. Fenomenet medarbetarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Eleonora Sjöblom; Johanna Madeleine Rhodin; [2020]
    Nyckelord :Medarbetarupplevelse; generation; employer branding; exitsamtal; ledarskap och organisationskultur; employee satisfaction; employee experience; Social Sciences;

    Sammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER

  5. 5. Analysis and improvement of material handling in a highly customized multi-variant product-based production system

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktionsutveckling; Högskolan i Jönköping/JTH, Produktionsutveckling

    Författare :Arjun Balasubramaniam; Naga Lakshmana Naidu Navuluri; [2020]
    Nyckelord :“Highly-customized multi-variant production system”; “Lean logistics”; “Warehouse management system”; “Organizational culture”; “Production Management”;

    Sammanfattning : Twenty first century manufacturing is characterized by customer specific products. Customers expect greater differentiation in the products that companies offer to them, thus changing the whole landscape of production. Greater the variety of products being offered to customers, greater is the complexity of shop floor operations. LÄS MER