Sökning: "epideictic rhetoric"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden epideictic rhetoric.

  1. 1. Nya Moderaternas retorik i det postmoderna tillståndet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Lukas Hållkvist; [2024]
    Nyckelord :The Moderates; politics; epideictic rhetoric; pseudo-events; hyperreality; postmodern condition;

    Sammanfattning : This thesis explores the renewal process within the Moderate Party from a postmodern perspective, focusing on epideictic rhetoric and theories of pseudo-events. By analyzing the party's strategic repositioning and communication methods, the study examines how the Moderates reshaped their public image and relationship with the electorate. LÄS MER

  2. 2. PUTIN ÄTER LIM OCH UTOMJORDINGARNA SER PÅ

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johannes Andersson; Fanny Carlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Mem; internetmem; kritisk retorikanalys; kvantitativ tematisering; retorik; semiotik; inkongruens; Reddit; satir;

    Sammanfattning : The morning of February the 24th 2022, the world woke up to the news that Russia had invaded its neighboring country Ukraine. After eight years of low-intensity fighting in the Crimean peninsula, Russia conducted a full-scale invasion. The world quickly responded with criticism, condemnation, and harsh sanctions against Russia. LÄS MER

  3. 3. Retoriska uttryck i Unicef Sveriges kampanjfilmer 2013

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Camilla Eriksson Sjöö; Beatrice Folkesson; [2014]
    Nyckelord :Rhetoric; Market Rhetoric; Visual Rhetoric; Marketing; aid organization; promotional film.; Retorik; Marknadsretorik; Visuell retorik; Marknadskommunikation; biståndsorganisation; kampanjfilm;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur en biståndsorganisation använder sig av retoriska grepp för att övertyga sina mottagare genom kampanjfilmer. Den här studien är relevant för att kunna förstå hur biståndsorganisationer påverkar mottagarna av kampanjfilmer. LÄS MER