Sökning: "evenemang"
Visar resultat 41 - 45 av 412 uppsatser innehållade ordet evenemang.
41. Säkerhet på evenemang: betydligt mer än en biffig vakt i dörren. : En studie om hur kris-och säkerhetsinformation vid evenemang kan uppmärksamma och motivera besökare till läsning, utan att bli skrämda.
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
42. Evenemang och regional utveckling: Mycket snack och lite verkstad eller strategi omsatt i praktik? : En studie av offentlig finansiering av evenemang i Jämtland Härjedalen 2011–2020
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Inom EU finns en sammanhållningspolitik som går ut på att minska klyftorna mellan regioner i unionen. I Sverige finns en regional utvecklingspolitik där man vill jämna ut olikheterna mellan stad och landsbygd och bland annat besöksnäringen har pekats ut som en viktig motor för tillväxt. LÄS MER
43. Till vem vänder sig Magda, Uffe, Micke och Bettan? : En sociolingvistisk undersökning av Moderater och Socialdemokrater på Instagram.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Detta är en sociolingvistisk studie som genom diskursanalys har kartlagt deiktisk närhet i Instagraminlägg, publicerade på fyra politikers Instagramsidor under december månad år 2021 och januari månad år 2022. Även benämning av skatter och bidrag har undersökts i studien, samt vilka samhällsgrupper som påverkas av budskapen i inläggen. LÄS MER
44. Vad betyder marknadsföring för evenemangsprojekt?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns med marknadsföring när det gäller evenemangsprojekt, samt hur projektledare använder marknadsföring i projekten och vad som kan komma att påverka. Men även om hur deras engagemang ser ut i förhållande till projekten. LÄS MER
45. Är fotbollsmatcher ett samhällsekonomiskt självmål? : Ansats till en samhällsekonomisk lönsamhetskalkyl av ett fotbollsevenemang
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Marknaden för sport är intressant i och med den speciella relationen mellan supportrar, som är konsumenter, och föreningarna som producerar varan. Stor del av det värde supportrar finner i evenemangen är det som de själva skapar genom deltagandet snarare än underhållningen. LÄS MER