Sökning: "Julia Ingmarsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Julia Ingmarsson.

  1. 1. Teamarbete i hemsjukvården : Distriktssköterskors erfarenheter i omvårdnad av äldre patienter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Alexander Ingmarsson; Julia Sandström; [2023]
    Nyckelord :District nurse; experience; home health care; teamwork; Distriktssköterska; erfarenhet; hemsjukvård; teamarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler svårt sjuka personer vårdas i hemmet vilket ställer högre krav på personalen som arbetar i hemsjukvården. Forskning visar att patienterna har en positiv uppfattning av hemsjukvården, då de har möjlighet att erhålla en vård de har behov av i hemmet, när de inte kan ta sig till en vårdenhet. LÄS MER

  2. 2. Vad betyder marknadsföring för evenemangsprojekt?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Ingmarsson; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Event project; Engagement; Marknadsföring; Evenemangsprojekt; Engagemang;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns med marknadsföring när det gäller evenemangsprojekt, samt hur projektledare använder marknadsföring i projekten och vad som kan komma att påverka. Men även om hur deras engagemang ser ut i förhållande till projekten. LÄS MER

  3. 3. Turistbyrån i förändring : En studie om hur digitaliseringen påverkar hur fysiska turistbyråverksamheter arbetar med marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Nilsson Dahlin; Julia Ingmarsson; [2020]
    Nyckelord :Tourism; Digitization; Marketing; Tourist agency; Turism; Dgitalisering; Marknadsföring; Turistbyrå;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur traditionella turistbyråer ser på digitalisering samt hur denna utveckling förändrar verksamheternas strukturer och arbetsprocesser kring marknadsföring. Frågeställningarna som har undersökts i denna studie har handlat om hur turistbyråer ser på den digitala utveckling som skett i samhället i förhållande till den bransch de befinner sig i, samt hur deras nuvarande marknadsföringsprocess påverkas av digitaliseringens framväxt. LÄS MER