Sökning: "examensarbete ica"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden examensarbete ica.

  1. 11. Utveckling av ett frukt- och gröntbord för dagligvaruhandeln - Flexibilitet och användarvänlighet ANNA

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna WILHELMSSON ÅGREN; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten är en del av ett examensarbete genomfört på Kungliga Tekniska Högskolan under våren 2016. Arbetet har pågått under 20 veckor och utförts på uppdrag av Butikskonsult AB. Butikskonsult AB är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller planering och inredning av butiker. LÄS MER

  2. 12. Man hindras inte att göra karriär - en studie om kvinnors karriärhinder inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnea Palmkvist; Linda Hagenborn; [2015]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Man hindras inte att göra karriär - en studie om kvinnors karriärhinder inom dagligvaruhandeln Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2015 Författare: Linda Hagenborn och Linnea Palmkvist Handledare: Elisabeth Högdahl Nyckelord: Jämställdhet, rekrytering, genus, sociala konstruktioner, homosocialitet, könskvotering Syfte: Syftet är att ta reda på hur företagen arbetar med att främjar jämställdhet och hur detta verkställs genom deras rekryteringsprocesser. Utgångspunkt tas i bakomliggande orsaker till kvinnors underrepresentation på chefspositioner. LÄS MER

  3. 13. Managing a business change : framework for measuring and controlling businesses

    Master-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :CECILIA THIBBLIN; [2014]
    Nyckelord :Transformator Design; Change; Key performance indicators; Perspective; Transformator Design; Förändring; Nyckeltal; Perspektiv;

    Sammanfattning : Todays changing market makes it increasingly important for companies to be able to change and adopt to different market dynamics. Companies that manage to undergo a change often differ from those that fail. LÄS MER

  4. 14. Leverantörens varumärkesstrategi : En studie om hur konsumenters beteende kan påverka leverantörers varumärkesstrategi gällande private label och national brands  

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Andersson; Rebecca Danielsson; [2014]
    Nyckelord :Private Label; National Brands; Brand Strategy; Supplier; Consumer Behaviour; Attitude loyalty; Behaviour loyalty; Private Label; National Brands; Varumärkesstrategi; Leverantör; Konsumentbeteende; Attitydslojalitet; Beteendelojalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Leverantörens varumärkesstrategi – En studie om hur konsumenters beteende kan påverka en leverantörs varumärkesstrategi gällande private label och national brands Kurs: Examensarbete, Civilekonomexamen, Marknadsföring, 30hp (4FE62E) Lärosäte: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kalmar Författare: Amanda Andersson och Rebecca Danielsson Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Bertil Hultén Datum: 2014-05-26 Nyckelord: Private Label, National Brands, Varumärkesstrategi, Leverantör, Konsumentbeteende, Attitydslojalitet, Beteendelojalitet   Bakgrund: Varumärkesutbudet på hyllorna i dagligvaruhandeln har förändrats. Denna uppsats fokuserar på hur en konsuments beteende gällande varumärkena private label och national brands ser ut. LÄS MER

  5. 15. Harmoniserad intäktsredovisning för detaljhandeln -En studie av fem handelshus: ICA, COOP, Axfood, Tesco och Siba

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Giorgina Holm Pileborg; Joel Erixon; [2013-08-20]
    Nyckelord :Intäkter; IAS 18; Harmonisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De två globala normsättarna IFRS och FASB arbetar hårt för att ta fram en första global standard om intäktsredovisning. Eftersom IFRS är principbaserad och en principbaserad redovisning lättare kan öka jämförbarheten är det IFRS som har fått ett större genomslag på den internationella redovisningen. LÄS MER