Sökning: "examensarbete välgörenhet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden examensarbete välgörenhet.
1. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER
2. Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen Författare Sebastian Blom och Jakob Claesson. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER
3. Fonden Jag och Min Hund : Examensarbete i Informationsdesign
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Följande rapport behandlar hur välgörenhetsorganisationer arbetarför att konkurrera med varandra när det handlar om att attraheragivare. Mina undersökningar har visat att det inte längre räckermed att stå på stan och sjunga eller gå runt med en bössa för atttjäna ihop till ett gott ändamål. LÄS MER
4. Samhällsengagemang - en strategisk resurs?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Samhällsengagemang - en strategisk resurs? Seminariedatum: Den 4 juni, 2010 Ämne/kurs: FEK591, Examensarbete magisternivå, 15 poäng Författare: Kristin Gulliksson, Charlotte Kovacs, Malin Laurén Handledare: Per-Hugo Skärvad Fem nyckelord: Corporate Social Responsibility, “strategiskt samhällsengagemang”, välgörenhet, intressenter, kärnkompetens Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur företag i Sverige bedriver samhällsengagemang, hur strategiska de är, samt om det finns möjlighet till eventuella förbättringar som skulle kunna gynna både företag och samhälle Metod: Vår uppsats har först utgått från en kvalitativ metod då tre företag undersöktes. Vidare har det upprättats en kvantitativ undersökning i form av en enkätundersökning med hundra respondenter. LÄS MER