Sökning: "eye tracking in film studies"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden eye tracking in film studies.

  1. 1. Fånga känslan på bild och få kunden på köpet: Hur visuella stimuli påverkar kundens köpintention för film genom känslomässiga processer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Micaela Järncrantz; Johanna Lundmark; [2017]
    Nyckelord :Visual marketing; Video-on-demand; Eye tracking; Stimuli-Organism-Response; Pleasure-Arousal-Dominance;

    Sammanfattning : Video on demand is a rapidly growing channel for media consumption. Marketing through visual stimuli is one of the few atmospheric dimensions that online-based actors are able to use to affect their customers. LÄS MER

  2. 2. Logotypanalys i Rörlig Bild med hjälp av en Eye-Tracker

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Martin Söderberg; Niklas Kvarén; [2015]
    Nyckelord :Eye-tracker; eye; tracking; tracker; eye-tracking; logotyp; rörlig bild;

    Sammanfattning : Många undersökningar har gjorts inom marknadsföringsområdet med hjälp av eye-tracker. Gemensamt för majoriteten av dessa undersökningar är att de har gjorts på statisk reklam såsom reklam i tidningar och reklambanderoller på hemsidor. Relativt få undersökningar har gjorts där reklamen är integrerad i den rörliga bilden. LÄS MER

  3. 3. Dorsal visual cues in German wasp navigation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologi

    Författare :Denis Vaduva; [2015]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : The German wasp Vespula germanica is found in the Palaeartic region of the globe. Outside this area, it is highly invasive species. It has an omnivorous diet and is able to hunt other insects and scavenge for food from both natural and anthropogenic sources. LÄS MER

  4. 4. Eye on the Prize : Enhancing Realism during Interaction towards Non-Player-Characters with Natural Eye Movements

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Daniel Palm; [2013]
    Nyckelord :Eye-tracking; virtual agents; gaze; realism; percived realism; eye-motion capture; Likert test; t-test; digital games; human computer interaction;

    Sammanfattning : In the wake of motion capture and visual animation one aspect seems to be lacking. A realistic representation of the dynamic and unpredictable human visual perception. A human examines her surroundings in a unpredictable, saliency based and top-down task oriented manner. LÄS MER

  5. 5. "THE AUDIENCE DOES ALL THE WORK" En kognitiv studie av åskådares filmförståelse

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Filmvetenskap

    Författare :Janna G. Spanne; [2006]
    Nyckelord :Philosophy of special sciences; Filmvetenskap; Cinema theory and history; eye tracking in film studies; film and The Media Equation ; character depiction in film; film spectators; cognitive film theory; empirical film studies; Särskilda vetenskapers filosofi; Philosophy and Religion; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Filmskapare har unika hantverksmässiga kunskaper om hur man påverkar mänskliga kognitiva processer för att uppnå önskade effekter på åskådaren. Om dessa kunskaper blev systematiserade med hjälp av empirisk forskning, skulle de kunna komma till nytta även inom vetenskapliga discipliner där man intresserar sig för människans kognition. LÄS MER