Sökning: "cognitive film theory"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden cognitive film theory.

  1. 1. Naturens blick : Hur skapas den alternativa blicken i den visuella texten The Revenant?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Natalija Kedžić; [2023]
    Nyckelord :the gaze of nature; spectatorship; eco-trauma film; psychoanalysis; naturens blick; åskådarskap; ekotraumafilm; psykoanalys;

    Sammanfattning : The Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2015) is a film that invites the audience to rediscover the gaze of nature that has been a part of cinema since its birth. Nature is often treated as a tool to broaden our understanding of the inner world of humans but it is rarely explored in the manner that allows us to deepen our understanding of nature. LÄS MER

  2. 2. Designing Game Narrative to Evoke Players’ Empathy

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Yu Guo; [2022]
    Nyckelord :Game narrative; empathy; perspective-taking; cognitive empathy; emotional empathy; autoethnography; close reading;

    Sammanfattning : The paper would focus on the game narrative and empathy, more specifically, the primary goal of this paper is to see how game narrative evokes players’ empathy and get some narrative design principles that can be used in future game design and research. To fulfill the research goal of the paper, I will analyze three role-playing games To the Moon(2011), A Bird Story(2014), and Finding Paradise(2017). LÄS MER

  3. 3. TV-seriers påverkan på destinationsimage: : En fallstudie om Peaky Blinders och Birmingham

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Christopher Hoffman; Gustav Grönskog; [2020]
    Nyckelord :Film-induced tourism; film tourism; destination image; cognitive image; affective image; conative image; Film-inducerad turism; filmturism; destinationsimage; kognitiv image; affektiv image; konativ image;

    Sammanfattning : Film-induced tourism, or film tourism, is in a simplified sense the phenomenon that occurs when a person visits a place selected by inspiration from a film/TV series. A prerequisite for film tourism is that within a film/TV series, features appear that inspires the viewer to visit either recording locations or other places associated with the film/TV series. LÄS MER

  4. 4. "Literature should reflect the basic principles of our existence" : A mediality analysis of Mo Yan´s Life and Death are Wearing Me Out

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Anneliese Fältström; [2018]
    Nyckelord :Mo Yan; Life and Death are Wearing Me Out; Ximen Nao och hans sju liv; inter- och intermedialitet; medial projection; formal imitation; kroppslighet- och våldsmediering; kinesisk litteratur och muntlig tradition; polyfoni; postkolonial teori och intermedialitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to use an intermedial theory to analyse and contextualize embodiment and violence in the Chinese author Mo Yan’s Life and Death Are Wearing Me Out. I use Jørgen Bruhn’s mediality model, introduced in The Intermediality of Narrative Literature: Medialities Matter (2016), to analyse medial phenomena such as intra- and intermediality in the novel. LÄS MER

  5. 5. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellinor Andersson; [2017]
    Nyckelord :Film; Produktplacering; Reklam; Barn; Kognitiv utveckling; Jean Piaget; Konsumtion;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER