Sökning: "företagsekonomi employer branding"
Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser innehållade orden företagsekonomi employer branding.
6. THE INFLUENCE OF EMPOWERING LEADERSHIP IN REMOTE WORKING ENVIRONMENTS : A qualitative study of how empowering leadership influences self-leadership and internal branding
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : When Covid-19 arrived, the rapidly accelerating transformation in the commercial sector faced a significant challenge. The circumstances of the pandemic helped to further show that it is possible for many employees to work remotely. LÄS MER
7. Intern employer branding på hybrida arbetsplatser : Så arbetar företagen för att behålla sina medarbetare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Synen på arbetsplatsen har förändrats de senaste åren och kontoret ses inte längre som den huvudsakliga platsen för genomförande av arbetsuppgifter. Tack vare lösningar inom IT och kommunikation, har fler och fler företag implementerat hybrida arbetsplatsmodeller för sina medarbetare, vilket innebär att de kan dela upp sin arbetstid mellan kontoret och distansarbete. LÄS MER
8. Distansarbete - Attraktivt eller inte?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Distansarbete - Attraktivt eller inte? Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Adam Christensson, Måns Hedenskog, Axel Jonsson. Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Employer branding, distansarbete, arbetsgivarattraktivitet, ansökningsintention, experiment. LÄS MER
9. How employers in regional Sweden can attract and retain Gen Z : The case study of Jönköpings län
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Gen Z is the next generation to enter the workforce and it has become more complex to attract and retain employees. The recent trend in the job market, in which most prospective employees are from Gen Z, makes it important to investigate the demands, expectations, values, and preferences of this prospective workforce. LÄS MER
10. Am I not attractive anymore? : A qualitative study on how to increase attractiveness after Covid-19 for organizations within the tourism & hospitality industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As the need for similar skills across various industries has increased throughout the years, itis not mandatory to stay within the same industry or organization as you once started. Whennew opportunities take shape, people have come to compare their situation with what it couldbe like in another organization, in another industry, making the attractiveness of anorganization increasingly important, both to keep and to attract new talented employees. LÄS MER