Sökning: "filmmarknaden"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet filmmarknaden.

  1. 1. Coopetition - Hur ser den ut på den svenska filmmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joel Gröön; Kaveh Sarvari; [2016]
    Nyckelord :Coopetition; Samarbete; Konkurrens; Filmbransch; Produktionsbolag;

    Sammanfattning : I dagens ekonomi räcker det inte att beskriva aktörer på marknaden som samarbetande eller konkurrerande. Företag både samarbetar och konkurrerar med samma företag, vilket kräver ett mer dynamiskt begrepp för att beskriva situationen - detta begrepp är coopetition. LÄS MER

  2. 2. En filmmarknad i förändring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Edström; Oscar Elkan; [2014]
    Nyckelord :nätverk; 4R; distributionskanaler; filmmarknaden;

    Sammanfattning : Den pågående processen mot en ökad användning av digitala tjänster har inte minst påverkat filmmarknaden. Digitala tjänster för filmkonsumtion, både illegal och lagliga, utmanar filmmarkadens arbetssätt och struktur, och skapar därmed ett behov av förändring. LÄS MER

  3. 3. Svensk Filmmarknad VS Illegal Fildelning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anders Ekenstierna; Jack Samba; [2007]
    Nyckelord :fildelning; konsumtion; upphovsrättslagen; Antipiratbyrån; Piratbyrån; film; substitution; sampling; nätverkseffekten; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Att den illegala fildelningen är ett problem för den svenska filmmarknaden som måste bekämpas är något som Antipiratbyrån vill framhålla. Piratbyrån å andra sidan menar att problemet inte är så stort och inte ens värt att lägga energi på. LÄS MER

  4. 4. Svensk underdog på Hollywoodjättarnas revir : En studie i marknadsföring av svensk film

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Wikland; Fredrik Palm; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med denna uppsats har vi velat kombinera våra kunskaper inom filmvetenskapen med våra kunskaper i företagsekonomi, då speciellt marknadsföring. Vi delar upp film efter två olika begrepp, high concept och low concept. LÄS MER