Sökning: "fitting rooms"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden fitting rooms.

  1. 1. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Karlsson; Elin Skarin; [2023-09-22]
    Nyckelord :Virtual Fitting Rooms; sustainability; online returns; technology adoption; resistance to adoption; consumer behavior;

    Sammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER

  2. 2. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  3. 3. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tove Rosberg; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; return; product information; customer review; size guide; virtual fitting room; E-handel; modebranschen; returer; produktinformation; recensioner; storleksguider; virtuella provrum.;

    Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER

  4. 4. En ny digital verklighet? : En studie om konsumenters attityd till den digitala utvecklingen av virtuella produkter inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Ekdahl; Vendela Jägerbert Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; attityd; digitala plattformar; virtuellt mode; augmented reality; metaverse;

    Sammanfattning : Jämfört med Sverige har andra länder, exempelvis Kina, kommit längre i den digitala utvecklingen. För att få en bild av hur individer ställer sig till digitaliseringen ämnar följande undersökning att studera svenska konsumenters attityder till den digitala utvecklingen av virtuella produkter i modebranschen samt användningen av dessa på digitala plattformar. LÄS MER

  5. 5. Simple feature detection inindoor geometry scanned with theMicrosoft Hololens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Nils Björk; [2020]
    Nyckelord :Hololens; AR; Spatial; 3D; Features; Simple;

    Sammanfattning : The aim of this work was to determine whether line-type features(straight lines found in geometry considered interesting by auser) could be identified in spatial map data of indoorenvironments produced by the Microsoft Hololens augmented realityheadset. Five different data sets were used in this work onwhich the feature detection was performed, these data sets wereprovided as sample data representing the spatial map of fivedifferent rooms scanned using the Hololens headset which areavailable as part of the Hololens emulator. LÄS MER