Sökning: "frågor till att mäta kundnöjdhet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden frågor till att mäta kundnöjdhet.

  1. 1. Att mäta kvalitet vid offentliga tjänsteupphandlingar : Hur kompetens och erfarenhet kan utvärderas samt vilka faktorer som ska beaktas vid utformning av proportionerliga och transparenta tilldelningskriterier

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Aida Colakovic; [2013]
    Nyckelord :upphandling; offentlig upphandling; kvalitet; tjänstekvalitet; offentliga tjänsteupphandlingar; referenser; referenstagning; anbudsutvärdering; tilldelningskriterier; utvärderingskriterier; konsulttjänster; konsultupphandlingar; managementkonsulttjänster; bör-krav; intervjuer; mäta kvalitet; Lianakis; kvalitetsuppföljning;

    Sammanfattning : Tjänstekvalitet är ett omdiskuterat begrepp inom den offentliga upphandlingssektorn. Även om många upphandlande myndigheter understryker vikten av god kvalitet vid en tjänsteupphandling upplever de ändå svårigheter med att definiera kvalitet samt utforma och ställa krav i tydliga, relevanta och mätbara kriterier. LÄS MER

  2. 2. Kundnöjdhet : Inte bara siffror

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :kundnöjdhet; kundkvalite;

    Sammanfattning : Under möten och relationer som företag har med sina kunder avslöjas inte alltid vad kunden tycker och tänker. För att förstå kundnöjdhet genomför många företag därför kundundersökningar där de frågar kunderna hur nöjda de är. LÄS MER