Sökning: "frames per second FPS"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden frames per second FPS.

  1. 1. Comparison between Smoothed-Particle Hydrodynamics and Position Based Dynamics for real-time water simulation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rasmus Andersson; Erica Tjernell; [2023]
    Nyckelord :Fluid simulation; Lagrangian fluid simulation; Smoothed-Particle Hydronamics; Position Based Dynamics; Vätskesimulering; Lagransk vätskesimulering; Smoothed-Particle Hydronamics; Position Based Dynamics;

    Sammanfattning : Two of the methods common in video game fluid simulation are SmoothedParticle Hydrodynamics (SPH), and Position Based Dynamics (PBD). They are both Lagrangian methods of fluid simulation. SPH has been used for many years in offline simulations and has truthful visuals, but is not as stable as the newer method PBD when using larger timesteps. LÄS MER

  2. 2. Prestanda jämförelse mellan webbaserade 3D-ramverk med olika arkitekturer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emil Lindström; [2023]
    Nyckelord :3D-grafik; A-Frame; entity component system ECS ; Babylon.js; frames per second FPS ;

    Sammanfattning : Denna studie jämför två olika 3D-ramverk i form av A-Frame med Entity component system och Babylon.js utan Entity component system för att undersöka hur arkitekturen i ramverket påverkar renderingstiden. LÄS MER

  3. 3. Investigation regarding the Performance of YOLOv8 in Pedestrian Detection

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonatan Jönsson Hyberg; Adam Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Autonomous Cars; Machine Learning; YOLOv8; Pedestrian Detection;

    Sammanfattning : Autonomous cars have become a trending topic as cars become better and better at driving autonomously. One of the big changes that have allowed autonomous cars to progress is the improvements in machine learning. Machine learning has made autonomous cars able to detect and react to obstacles on the road in real time. LÄS MER

  4. 4. Pedestrian Multiple Object Tracking in Real-Time

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Samuel Wintzell; [2022]
    Nyckelord :Computer Vision; Deep Learning; Multiple Object Tracking; Object Detection; Person Re-identification; Datorseende; Djupinlärning; Spårning av Flera Objekt; Objektdetektering; Personidentifiering;

    Sammanfattning : Multiple object tracking (MOT) is the task of detecting multiple objects in a scene and associating detections over time to form tracks. It is essential for many scene understanding tasks like surveillance, robotics and autonomous driving. LÄS MER

  5. 5. Scene analysis using Tensorflow & YOLO algorithms on Raspberry pi 4

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Nivethan Marmayohan; Abdirahman Farah; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Objektdetektion är en av de viktigaste mjukvarukomponenterna i nästa generation trafikövervakning. Deep learnings-algoritmer för objektdetektion, exempelvis YOLO (You Only Look Once), är snabba och noggranna algoritmer i realtid. Realtidsdetektion och igenkänning av objekt är viktiga uppgifter för bildbehandling. LÄS MER