Sökning: "framgångsfaktorer entreprenörskap"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer entreprenörskap.
1. The Practice of Corporate Entrepreneurship : Case study of Energy and Automotive Company
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : This thesis has the main purpose of uncovering the stages and success-failure factors to implement corporate entrepreneurship in energy and automotive companies. The goal is driven by the implication that not understanding the process and factors to be considered can result in the failure of new business development. LÄS MER
2. Våga tänk stort och spring! : en fallstudie om unga entreprenörer
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Unga entreprenörer är en bidragande faktor till samhället genom att de ofta står för innovativa idéer, tillväxt, arbetsmöjligheter och skatteintäkter. Trots detta har antalet företag som registreras av unga företagare minskat. LÄS MER
3. växelprojektets entreprenöriella process
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den entreprenöriella processen bakom ett framgångsrikt projekt för ombyggnation av järnvägsväxlar beskrivs utifrån den modifierade effectuation-modellen. Modellen sätter Sarasvathys (2008) teori om effektivt entreprenörskap i ett företagssammanhang genom att beskriva hur företaget agerat proaktiv och hanterat sitt sociala kapital och undersöker hur den följer modellen och vilka principer för ett effektivt entreprenörskap som varit drivande. LÄS MER
4. The Act of Giving & Receiving : A study of the social context in collaborations
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : For the past decades, more and more organisations have started to recognise that they can apply open innovation (OI), the process in which an organisation shares knowledge, experiences and ideas with external parties. When applying OI, organisations can face problems in letting ideas flow throughout their complex networks and thus unconsciously restrict their innovation process. LÄS MER
5. Varumärket som framgångsfaktor: en fallstudie av musikbolaget RMH
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att analysera företaget RMH:s (Respect My Hustle) varumärke och identifiera vilka faktorer relaterade till just varumärket som kan ses som framgångsfaktorer för företaget som en representant för mindre bolag inom musiksektorn. Syftet definieras ytterligare i två delsyften: 1. LÄS MER