Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hållbar skiddesign för avancerade åkare : En studie om freeride-åkning från teori till praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Ludvig Öhagen; [2022]
    Nyckelord :Hållbar design; design; industridesign; skidor; skidåkning; freeride; hållbarhet; upcycle; recycle; träteknik; industrial design; formgivning; skidåkning; fjällen; emotionally durable design;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har gått ut på att undersöka dagens skidtillverkning för att ta reda på hur man kan göra en positiv inverkan på dess konstruktion och design för att skapa mer hållbart tillverkade skidor. Idag konsumeras en stor mängd skidutrustning bland avancerade åkare och materialen som den tillverkas i har ofta en negativ inverkan på klimatet. LÄS MER

  2. 2. Evaluating and developing Flow Motion Technology in alpine skiing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linn Rilegård; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Alpine skiing is divided into several sports, such as slalom, freeride, giant slalom and downhill. In all these disciplines, time is an important factor. Competing against each other and against the clock makes every hundred of a second count. Equipment and technology are constantly improved to help the skier reach higher results. LÄS MER

  3. 3. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Fjellström; Johan Sandberg; [2013]
    Nyckelord :extremsport; generation y; sponsring; sponsrade; spornsrade atleter; atleter; idrott; sociala medier; marknadsföring; reklam; meddelanden; konsumentbeteende; kommunikationsprocessen; kommunikationsprocesser;

    Sammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER