Sökning: "game data"
Visar resultat 21 - 25 av 1134 uppsatser innehållade orden game data.
21. Datorspelares informationsintag : Den yttre och inre informationens påverkan på spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Video games are common hobbies today, and as such they have been studied withinthe field of LIS. However, video gaming is a wide subject, and therefore there still exists areas that have not yet been properly researched. LÄS MER
22. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER
23. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER
24. Användning av logistisk regression för att prediktera utfallet i snooker
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : Syftet med det här arbetet är att undersöka hur väl logistisk regression kan användas för att prediktera vinnaren i en snookermatch. Detta görs med hjälp av statistik över spelarna samt resultat från tidigare matcher och turneringar. LÄS MER
25. Förutsäga spelresultat i Dota 2 med NLP och maskininlärningsalgoritmer
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Esports has grown quickly in recent years, and the business has produced a ton of specifications-based data that is simple to obtain. Because of the aforementioned traits, data mining and deep learning techniques can be used to direct participants and create winning strategies. LÄS MER