Sökning: "gerillareklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet gerillareklam.

  1. 1. Har kreativitet gränser? : En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linea Marklund; Ivana Gagula; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Har kreativitet gränser? En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv. Uppsatsförfattare: Ivana Gagula & Linea Marklund                                                  Datum: 2014-05-23 Nyckelord: Gerillamarknadsföring, kreativ traditionell marknadsföring, kreativitet, reklam, varumärke, intention   Dagens konsumenter blir dagligen utsatta för en stor mängd kommersiella budskap. LÄS MER

  2. 2. Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Jessica Gustavsson; [2009-09-29]
    Nyckelord :gerillareklam; Miami Guerrilla Agency; reklam; kommunikation; guerilla advertising; guerilla marketing; gerillakampanj; kommunikationsplanering; kommunikationskanal; målgruppsanalys;

    Sammanfattning : TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. TERMIN: Vårterminen 2009 HANDLEDARE: Jan Strid SIDANTAL: 56 sidor exklusive bilagor SYFTE: Syftet är att undersöka hur Miami arbetar med kommunikation och kommunikationskanal samt målgrupp vid framtagandet av en gerillakampanj. LÄS MER

  3. 3. Att investera i kreativitet istället för pengar

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Gustav Asplind; Sandra Rundqvist; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; Gerillareklam;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar dagens mediala samhälle där det blir allt svårare för marknadskommunikatörer att nå ut med sitt budskap och skapa en mening hos mottagarna. De som lever i dagens samhälle har utvecklat en reklambarriär som gör att vi inte längre uppmärksammar reklam så som vi gjorde för ett antal år sedan. LÄS MER

  4. 4. Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mikael Grenros; Anton Granlund; [2007]
    Nyckelord :guerrilla marketing; guerrilla advertising; advertising; marketing;

    Sammanfattning : The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. LÄS MER