Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Future sustainability and digitalisation reshape automotive testing : Using competence and market based business models to address opportunities in building internal capabilities or in spinning off businesses

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Henrik Svensson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There are several major trends that will affect the future of the car industry. One trend is the demand for newer models in shorter times. A second trend is the increase in automotive technology. A third trend is the effect of legislation on fossil fuel-based drivelines and the introduction of new technology in the driveline. LÄS MER

  2. 2. Automated Mobile Cranes

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Henrik Nilsson; Anders Svensson; [2015]
    Nyckelord :RBF Networks; Mobile cranes;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att skapa välbefinnande i internationella samarbeten : - En kvalitativ studie baserad på diskurser i Somaliland

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anton Rehnberg Manglaris; Gustav Blom; Henrik Svensson; [2015]
    Nyckelord :Internationella Samarbeten; Välbefinnande; Somaliland; Lärande; Pedagogik; Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i de diskurser politiskt aktiva personer i Somaliland beskriver studera hur internationella möten påverkar dessa individers välbefinnande utifrån ett pedagogiskt perspektiv. Baserat på dessa diskurser kan studien bidra till en bredare förståelse kring hur kopplingen mellan pedagogik och välbefinnande i internationella samarbeten ser ut och är därför av värde att studera. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER