Sökning: "html5 canvas"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden html5 canvas.

  1. 1. Renderingstider av interaktiva linjediagram med HTML5 Canvas och SVG

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Kumlin; [2018]
    Nyckelord :HTML5 Canvas; SVG; linjediagram; renderingstider; interaktivitet;

    Sammanfattning : På senare tid har det blivit allt mer populärt med interaktiva webbapplikationer. Ett sådant exempel är interaktiva linjediagram där användaren kan manipulera den information som visas i ett diagram. Information som visas i ett sådant diagram kan till exempel vara aktiekursdata. LÄS MER

  2. 2. Spelutveckling i HTML5 DOM miljö

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Marcus Persson; Johan Sandell; [2016]
    Nyckelord :html5; javascript; mobil; spel; canvas; css3;

    Sammanfattning : De flesta spel som utvecklas i HTML5 använder en Canvas metod som ritar ut 2-D grafik. Med examensarbetet ville utvecklarna och examinatorn undersöka om det var möjligt att göra ett spel med bra prestanda utan att använda Canvas. Istället använde utvecklarna DOM-trädet och de nya funktioner som finns i CSS3 för att rita ut grafiken. LÄS MER

  3. 3. Dynamisk visualisering av geo data med html5 och javascript : Optimerade interaktiva webbkartor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Roslund; [2016]
    Nyckelord :GPS; Geografiskt API; Canvas; SVG; HTML5; JavaScript;

    Sammanfattning : Kan användandet av mobiltelefoner användas till positionsangivelser med godtagbar felmarginal? Kan ett mindre frekvent användande av GPS-signal användas för reducerad batteråtgång, och vilken teknik för rendering av grafiskt material belastar mobiltelefonens CPU på minsta sätt? Dessa frågor ställs och undersöks i detta arbete. Med bakgrund i Global Position Systems GPS, utreds positionering med hjälp av satelliter och triangulering av bl. LÄS MER

  4. 4. Adaptiv vektorgrafik och framerate i mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Gustafsson; [2015]
    Nyckelord :HTML5; Canvas; Framerate; Level of detail;

    Sammanfattning : Genom nya utvecklade standarder så spås webben i framtiden alltmer utgöra en fullgod applikationsplattform. HTML5 skapar bland annat möjligheten att använda sig av vektorgrafik genom Canvas-API. Användningen av vektorgrafik kräver dock lokal rendering och på en resurssvag enhet kan detta innebära att displayens framerate sjunker. LÄS MER

  5. 5. Klick och Touch interaktion med Html5 canvas : För interaktion på webbsidor och appar med muspekare och finger

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Madelene Karlsson; [2015]
    Nyckelord :2D canvas; Html 5; koordinater; interaktion;

    Sammanfattning : Webben utvecklas hela tiden och blir mer dynamisk. Nya mobila applikationer med större upplösning ställer högre krav på utveckling av tekniker för interaktion. Detta arbete fokuserar på interaktion med webbapplikation med tekniken Html5 canvas med fine-grained modell mot boxmodellen. LÄS MER