Sökning: "hur är en dålig lärare"

Visar resultat 11 - 15 av 87 uppsatser innehållade orden hur är en dålig lärare.

  1. 11. Undervisning i engelska : En kunskapsöversikt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Stina Josefsson; Sandra Claesson; [2020]
    Nyckelord :Engelskundervisning; undervisningsmetoder; EFL; extramural engelska;

    Sammanfattning : Eftersom vi till vardags ständigt influeras av det engelska språket är det viktigt att tillmötesgå detta i undervisningen och ta till vara på elevers erfarenheter och intressen. Självtilliten till att tala engelskan i klassrummet behöver stärkas, både hos lärare och elever. LÄS MER

  2. 12. Utmanande beteende i klassrummet En intervjustudie om studiero i åk 5

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Meniar Bannour; [2020]
    Nyckelord :beteendeproblem; grundskolans årskurs 5; lärandemiljö; relation; studiero; utmanande beteende;

    Sammanfattning : Bannour, Meniar (2020). Utmanande beteende i klassrummet, En intervjustudie om studiero(Challenging behavior in the classroom). Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 13. Matematikångest - En studie om hur lärare hanterar matematikångest i årskurs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mathias Unkuri; Mergim Ibraimi; [2020]
    Nyckelord :Matematikångest; Hantering; Läraransvar; elev; orsaker;

    Sammanfattning : Matematikångest är ett hinder för elevers fortsatta utveckling och motivation. Forskning ser matematikångest som något som stör lärandet och hindrar eleven att uppnå sin fulla potential. Syfte med denna studie var att undersöka några matematiklärares hantering av elever med matematikångest. LÄS MER

  4. 14. Elevskyddsombud i skolan : En fråga om arbetsmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Christian Ulander; [2020]
    Nyckelord :elevdemokrati; elevinflytande;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att få ökad kunskap om elevskyddsombud på skolan. Samt att få kunskap om elevernas inställning till att påverka sin arbetsmiljö. Men även att synliggöra elevernas kunskaper om arbetsmiljöarbetet på skolan samt deras kunskaper om elevskyddsombud. Även att hitta förbättringar inom dessa områden. LÄS MER

  5. 15. Läs- och skrivundervisning genom tecknade serier : En intervjustudie om undervisningsmetoder i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Annika Nyfors; [2020]
    Nyckelord :Multimodal teaching; comics; literature genres; reading and writing teaching; Multimodalt lärande; tecknade serier; litteraturgenrer; läs- och skrivundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur pedagoger motiverar användandet av tecknade serier i läs- och skrivundervisningen, samt undersöka vilka undervisningsmetoder som använts då elever har läst och skapat tecknade serier. Vidare har möjligheter och svårigheter med att använda tecknade serier i undervisningen undersökts. LÄS MER