Sökning: "beteendeproblem"
Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade ordet beteendeproblem.
1. Resilience-building interventions in A refugee camp : A qualitative study on the circumstances and interventions that promotes children's mental well-being in the context of a refugee camp
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Abstract Refugee children living in refugee camps are a vulnerable population at a high risk of developing mental health problems, behavioural issues, and being exposed to violence or trauma. However, not all children that experience these stressors of displacement develop negative outcomes. LÄS MER
2. Kvarnängens Häst- och samtalscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kvarnängens Häst- och samtalscenter präglas av en öppen natur med lummig skog. Platsen för projektet är utvald eftersom den sammanfaller med ungdomars troliga rörelsemönster i området då den ligger nära kommunens enda gymnasium samt flertalet sportanläggningar. LÄS MER
3. "Det är ju fängelse för barn" : Institutionsvård ur socialsekreterares perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Hälsa och välfärdSammanfattning : Hur samhället hanterar de barn med störst problematik och beteendeproblem har länge debatterats i Sverige. Socialtjänsten har begränsade vårdalternativ för dessa barn och de placeras ofta på institution. LÄS MER
4. Det är relationen som gör allt Relationsskapande och relationens betydelse för elever i beteendeproblem : några grundskollärare och gymnasielärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att få en förståelse till några grundskollärare och gymnasielärares perspektiv på relationsskapande och relationens betydelse för elever i beteendeproblem. Resultatet visar att lärarens skicklighet att utveckla positiva och stöttande relationer är avgörande för elevernas motivation och skolframgång. LÄS MER
5. Barn i problematiska situationer i förskolan : en kvalitativ intervjustudie om hur personal i förskolan beskriver och arbetar med barn i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studien undersöker förskolepersonals beskrivning gällande arbetet med barn i behov av särskiltstöd genom att intervjua verksam personal i olika förskolor. Många forskare använder olika begrepp för att beskriva barn i behov av särskilt stöd, vi valde att använda oss av ett nytt begrepp barn i problematiska situationer i förskolan. LÄS MER