Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Erik Bråneryd; [2014]
    Nyckelord :Nyckelord: Facebook; Lidl; ICA; tvåvägskommunikation; word-of-mouth; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Erik Bråneryd; [2013]
    Nyckelord :Facebook; Lidl; ICA; tvåvägskommunikation; word-of-mouth; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. LÄS MER

  3. 3. Transportförpackningar och marknadsföring av frukt och grönt inom dagligvaruhandeln : en pilotstudie i Sverige och Tyskland

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Crop Science

    Författare :Åsa Andersson; [2004]
    Nyckelord :transportförpackningar; marknadsföring; frukt och grönt;

    Sammanfattning : The logistic business Svenska Retursystem AB was founded by the Swedish retail sector in the year 2000, and their introduction of a grey plastic crate to the supply chain for perishable goods changed the situation for the swedish horticultural sector. The new system revealed several challenges to be tackled by all actors, from the small family firm to the bigger organisations. LÄS MER