Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lova Stifors; Alex Reeves; [2023]
    Nyckelord :Personligt anpassade bilförsäkringar; integritet; personlig information; upplevd fördel; upplevd risk; attityd; avsett beteende.;

    Sammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER

  2. 2. Sociala medieanvändares attityder gentemot övervakning och personlig integritet i relation till Metas nya användarvillkor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Wilma Jonsson; Mathilda Redén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kalle Gunnarsson; Niels Mignot; [2023]
    Nyckelord :Digital Product Passport; DPP; Traceability; Furniture Industry; Sustainability; Blockchain Technology; Digitalt Produktpass; DPP; Spårbarhet; Möbelindustrin; Hållbarhet; Blockkedjeteknik;

    Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER

  4. 4. Balansen mellan digital integritet och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Clara Sundström; Estrid Hassbring; [2023]
    Nyckelord :digital marknadsföring; digital integritet; SMF; GDPR; dataskydd; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : De allra flesta företags marknadsföring har blivit alltmer digitaliserad. Med hjälp av modern digital marknadsföring kan även företag med begränsade resurser effektivt nå ut till sin målgrupp, tack vare lättillgängliga verktyg och plattformar. LÄS MER

  5. 5. ChatGPT as a Supporting Tool for System Developers : Understanding User Adoption

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Mattias Andersson; Tom Marshall Olsson; [2023]
    Nyckelord :AI; Conversational AI; System developer; ChatGPT; TAM; AI; Konversations-AI; Systemutvecklare; ChatGPT; TAM;

    Sammanfattning : Bakgrund: AI, specifikt konversations-AI som OpenAI:s ChatGPT, växer snabbt i både privata och professionella sammanhang, vilket erbjuder möjligheter till kostnadsbesparingar och modernisering för företag. ChatGPT kan simulera mänskliga konversationer, vilket kan ge fördelar i flera olika industrier och kan genom samarbete mellan människa och AI potentiellt förbättra anställdas produktivitet. LÄS MER