Sökning: "informationsnyttjande mellan handelskanaler"

Hittade 1 uppsats innehållade orden informationsnyttjande mellan handelskanaler.

  1. 1. Hallå, är någon där? : En studie om informationsnyttjande mellan handelskanaler

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Robert Hurtig; Elisabeth Forsberg; [2014]
    Nyckelord :multichannel retailing; e-tailing; e-commerce; electronic commerce; traditional retailing; cross-channel integration; cross-channel synergies; motivation factors; product type; multikanalhandel; e-handel; elektronisk handel; traditionell handel; informationsnyttjande mellan handelskanaler; integration av handelskanaler; synergieffekter; motivationsfaktorer; produkttyp;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur företag samlar in och utnyttjar kundinformation mellan försäljningskanalerna. Men även att utreda motiven bakom att bli en multikanalåterförsäljare samt produkttypens roll i beslutet. LÄS MER