Sökning: "inlärning prov"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden inlärning prov.

  1. 16. Pulsträning för ökad inlärning? : En tvärsnittsstudie om hur och varför lärare arbetar med pulsträning i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Chris Grönstedt; André Viksell; [2018]
    Nyckelord :Pulsträning; Inlärning; tränarlänkdiverse;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställning Syftet med denna studie är att undersöka hur och varför ett specifikt antal lärare arbetar med pulsträning för ökad inlärning bland skolelever. • Hur motiverar lärarna valet av att tillämpa pulsträning i skolan? • Hur ser upplägg av lektioner ut gällande pulsträning kopplat till inlärning? • Hur utvärderas interventioner vad gäller pulsträning kopplat till inlärning? Metod Arbetets frågeställningar är angripna utifrån en kvalitativ ansats där fem lärare intervjuades för att få reda på hur och varför de arbetar med pulsträning i skolan. LÄS MER

  2. 17. Att lämna papper och penna för ett digitalt läromedel : en fenomenografisk studie av elevers upplevelser att använda ett digitaliserat läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Lisa Nordin; [2018]
    Nyckelord :digitalt läromedel; digitala prov; digitala verktyg; elevers upplevelser; fenomenografi; läsa och skriva digitalt;

    Sammanfattning : Under ett arbetsområde inom fysik, atom- och kärnfysik, fick en klass i åk 9 jobba med ett läromedel som digitaliserats. Läromedlet var Fysik direkt från Sanoma utbildning. Efter avslutad undervisningsperiod genomfördes intervjuer med en särskilt utvald del av eleverna i klassen. Materialet från intervjuerna bildar underlag för studien. LÄS MER

  3. 18. Roligt, pirrigt och spännande- en studie om elevers syn på de nationella proven i matematik i årskurs 3.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Johanna oLSSON; [2017-11-13]
    Nyckelord :Nationella prov; matematik; årskurs 3; elevhälsa; elevperspektiv; lärares påverkan;

    Sammanfattning : Arbetet behandlar ett elevperspektiv gällande de nationella proven i matematik i årskurs 3. Det tycktes finnas lite forskning kring hur elever påverkas och uppfattar de nationella proven och syftet med arbetet är att undersöka detta på ett djupare plan. LÄS MER

  4. 19. Semi-supervised Learning for Real-world Object Recognition using Adversarial Autoencoders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Sudhanshu Mittal; [2017]
    Nyckelord :Semi-supervised Learning; Object Recognition; Adversarial Training; Autoencoders;

    Sammanfattning : For many real-world applications, labeled data can be costly to obtain. Semi-supervised learning methods make use of substantially available unlabeled data along with few labeled samples. Most of the latest work on semi-supervised learning for image classification show performance on standard machine learning datasets like MNIST, SVHN, etc. LÄS MER

  5. 20. Grupparbete och prov i matematik : En studie om elevers inlärning och effekten av grupparbeten vid prov i matematik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anders Persson; Cafer Dincer; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines whether and how group work affects students` knowledge gathering in mathematics. The focus of the study is based on unprepared group work and how pupils collaborate in work groups. Two tests of students in grade five in Swedish public schools and supplementary observations of their work in groups were carried out. LÄS MER