Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  2. 2. I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Karolina Örsta; [2014-02-13]
    Nyckelord :self-construals; individualistisk kultur; kollektivistisk kultur; svenska företag; Japan; Interkulturell kommunikation;

    Sammanfattning : Titel I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag Författare Karolina Örsta Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 3. Kulturella och språkliga skillnader i globalt inköpsarbete

    Kandidat-uppsats, JTH, Maskinteknik

    Författare :Peter Larsson; Peter Jerkrot; [2009]
    Nyckelord :Interkulturell kommunikation; kulturella skillnader; leverantörsrelationer; förhandling; utvärdering; språkproblem; affärsetikett; globalt inköpsarbete;

    Sammanfattning :   In the global society of today it takes more and more to become a successful purchaser. One part of this is to understand distinctions between different countries. The first and the biggest thing that you think about are the languages. Of course this is a big obstacle but there are also big cultural differences to be considered. LÄS MER