Sökning: "jämförelse kina sverige"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden jämförelse kina sverige.

  1. 16. Jämförelse av vertikala accelerationer av järnvägsbroar för höghastighetståg.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Martin Shoaibi; [2014]
    Nyckelord :Vertikala accelerationer; höghastighetståg; brodynamik; trafiklaster;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna parallellt med klimatdiskussionen har det vuxit fram ett stort intresse för höghastighetståg och en förbättrad infrastruktur i Sverige. I delar av Europa men speciellt i Kina och Japan har utvecklingen av höghastighetståg fått ett enormt lyft. LÄS MER

  2. 17. Insourcing, en framtidslösning? : Hur insourcing kan vara ett alternativ till internationell outsourcing

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :August Hugnell; Jina Huynh; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Outsourcing, att flytta egenägd produktion till en extern leverantör kan vara ett effektivt verktyg som hjälper företag att minska sina kostnader, fokusera på sin kärnverksamhet eller etablera sig på en ny marknad, om det används rätt. Innan beslutet om outsourcing ska tas är det viktigt att tänka igenom och eventuellt använda sig av befintliga beslutsmodeller för att fatta beslut baserat på rådande förhållanden. LÄS MER

  3. 18. Sociala medier, journalistik och samhälle : Kina i jämförelse med Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Kinesiska

    Författare :Karin Albons; [2013]
    Nyckelord :Kina; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier definieras av kommunikation mellan flera parter som också de kommunicerar sinsemellan och att användarna själva genererar innehållet. Facebook, Twitter och Youtube är några av de sociala medier som idag är populära bland användare i Sverige, i Kina är Renren, Sina Weibo och Youku sidor som fått stort genomslag. LÄS MER

  4. 19. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabel Svensson Soneviseth; JENNIE LUNDBERG; [2013]
    Nyckelord :Kina; ursprungsland; varumärkeskapital; konsumentbeteende; attityder;

    Sammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER

  5. 20. A Comparative Study of Swedish and Chinese Biogas Production with a Brief Economical Feasibility Analysis

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för kemivetenskap (CHE)

    Författare :Alexander Olsson; [2012]
    Nyckelord :Biogas; Feasibility Analysis; China; Biogas Modeling; Biogas Potential;

    Sammanfattning : This Master of Science and Engineering thesis in Chemical Engineering treats biogas production in China. The thesis is divided into two parts. The first part contains an energy potential and situation analysis of biogas in China and a comparison with the situation in Sweden. The biogas potential in China is 950-2180 TWh depending on source. LÄS MER