Sökning: "joint ventures"

Visar resultat 21 - 25 av 102 uppsatser innehållade orden joint ventures.

  1. 21. International Joint Ventures in Asian Emerging Markets. An event study about how the local partner´s shareholder gains are affected by the selection of foreign partner

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Maja Trolle; Sirirat Kiatprungwet; [2015-07-13]
    Nyckelord :International Joint Venture; The Group Of Seven; Asian emerging market; level of economic development; Cumulative Abnormal Return; event study;

    Sammanfattning : International Joint Ventures (IJVs) play an important role in the strong com- petitive trend towards globalization of world markets. This trend leads to greater access to the world's Asian emerging markets, which creates possibilities for eco- nomic growth for companies entering IJVs. LÄS MER

  2. 22. Business development of a novel functional food concept

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Christian Åsheim; [2015]
    Nyckelord :commercialization; business development; start-up; venture creation; Functional food; glycaemic response; analysis technique; livsmedelsteknik; food engineering; Agriculture and Food Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Functional food (FF) is a relatively new sector in the food industry. FF are products that have an added nutritional value for consumers that is communicated through nutritional and health claims, and act as preventive agents of chronic diseases. LÄS MER

  3. 23. Internal Coopetition as a Driver for Organizational Learning : An empirical explorative study on internal coopetition and tensions in a high-tech firm

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rinse Jacobs; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coopetition, the joint occurrence of competition and cooperation between two actors on more than one activity is an emerging topic of research. As Bengtsson and Kock (2014) mentioned, there is an exponential increase in published papers that tackle the problems and opportunities surrounding coopetition. LÄS MER

  4. 24. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Oskarsson; [2015]
    Nyckelord :Place marketing; place branding; urbanization; destination brand; Platsmarknadsföring; varumärkesarbete; urbanisering; offentliga varumärken.;

    Sammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER

  5. 25. Utveckling av byggemenskap i Sverige : Development of Joint Building Venture in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :David Åwall; Otto Alm; [2015]
    Nyckelord :Byggemenskap; hållbar utveckling; förtätning; städer;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att redogöra förutsättningarna för ett genombrott av bygggemenskap i Sverige med fokus på Örebro. Arbetet beskriver vilka för- och nackdelar med byggemenskap som talar för respektive emot ett genombrott, samt vilka åtgärder som kan göras för att underlätta ett genombrott. LÄS MER