Sökning: "kongruens"
Visar resultat 36 - 40 av 104 uppsatser innehållade ordet kongruens.
36. Att utveckla förståelse om religion : En kvantitativ innehållsanalys med fokus på läroböckers framställning av substantiell och funktionell förståelse av religion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka, diskutera och problematisera i vilken utsträckning läroböcker i religionskunskap framställer substantiell och funktionell religionsförståelse om de fem världsreligionerna judendom, kristendom, islam, hinduism och buddhism. I tidigare forskning har kvalitativa undersökningar genomförts i stor utsträckning för att analysera hur religioner, såsom kristendom och islam, framställs i läroböcker. LÄS MER
37. Sverige – klart eller klara för final? : Användning av semantisk pluralkongruens mellan singulara subjekt och plurala predikativa adjektiv i nutida svenska
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utreda vilka faktorer som kan föranleda semantisk pluralkongruens mellan singulara subjekt och plurala predikativa adjektiv. Uppsatsen består av två delundersökningar. LÄS MER
38. Understand That Everything is Different and be Humble to the Task : An Exploratory Study on Establishment Challenges for Swedish Micro-Sized Tech Businesses in NYC
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Swedish micro-businesses are encouraged by the government to internationalise and participate in entrepreneurial ecosystems. Yet research on how they should be supported while doing so is thin. LÄS MER
39. Motivation genom Medvetenhet : - En efterstudie på en svensk organisation som genomgått värdegrundsutbildning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har undersökt sambandet mellan medvetenhet om värderingar och motivation. Tidigare forskning har däremot inte konkretiserat hur medvetenhet om värderingar kommer till uttryck inom motivation. Studien syftar till att undersöka om anställdas inre motivation påverkas av medvetenhet kring värderingar. LÄS MER
40. Värdet av en microinfluencer - En kvantitativ studie om reklameffektivitet till följd av antal följare och kongruens
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In the context of social media marketing, this thesis empirically investigate how influencers' follower count and congruence with advertised brand effect advertising effectiveness. An experimental study was conducted with the purpose of examine whether these effects have an impact on the outcome of advertising and to elucidate which effect to prioritise in the configuration process of influencer marketing advertisements. LÄS MER