Sökning: "kongruens"

Visar resultat 26 - 30 av 104 uppsatser innehållade ordet kongruens.

  1. 26. Vad har vi för organisationskulur egentligen? : En undersökande och jämförande studie av organisationskulturen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jessica Jakobsson; Victoria Vall; [2020]
    Nyckelord :Competing values framework; effektivitet; OCAI; organisationsförändring; organisationsutveckling; mätinstrument;

    Sammanfattning : I varje organisation existerar det en kultur, organisationskultur, som är unik just för företaget och inom den kan det finnas variationer. Kunskap om hur organisationskulturen ser ut, vilka variationer som finns, vad de beror på och hur de kan komma till uttryck är en styrka för organisationen och ger den en stor fördel i dess utveckling samt kan vara avgörande för organisationens överlevnad. LÄS MER

  2. 27. Ljudarkitektur – ljud som resonans av rummet : Undersökning om ljudets multimodala funktion i en kunskapsinriktad miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Amadeus Ström; [2020]
    Nyckelord :Multimodalitet; sinnesmodalitet; museum; ljudinstallationer; upplevelse; utställningar;

    Sammanfattning : Utställningar har traditionellt varit kunskapsorienterat och verkat som ett kulturellt centrum för besökare. En kontemporär besökare finner ej text och bilder som lockande kommunikationsmedier. Nöjet finner besökaren genom att ha upplevt informationen. LÄS MER

  3. 28. Värdesamskapande och värdesamförstörande vid onlineshopping : En kvalitativ undersökning om konsumenters perspektiv på onlineshopping

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sandra Fröberg; Emma Elfström; [2020]
    Nyckelord :online shopping; value formation; value co-creation; value co-destruction; value-in-exchange; value-in-use; onlineshopping; värdeformering; värdesamskapande; värdesamförstörande; värde i utbyte; värde i användande;

    Sammanfattning : Compared to traditional in-store shopping, online shopping has several benefits which implies that an increasingly number of consumers are shopping over the internet. Despite the popularity of online shopping, there are also several problems and negative aspects with this consumption approach. LÄS MER

  4. 29. Faktorer som påverkar ambulanspersonalens omhändertagande av sjuka barn prehospitalt : en deskriptiv litteraturstudie

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Anette Martinsson; Anna Nordensten Jansson; [2020]
    Nyckelord :Ambulance; Attitude; Child; Emergency medical technicians; Prehospital; Ambulanspersonal; Barn; Faktorer; Inställningar; Prehospitalt;

    Sammanfattning : Ambulanspersonal möter patienter i alla åldrar i flera tänkbara miljöer. Det finns en hel del skillnader vid omhändertagandet av barn prehospitalt jämfört med omhändertagandet av vuxna. Det skiljer sig i utrustning i ambulanserna och det skiljer sig anatomiskt och fysiologiskt hur barn ser ut jämfört med vuxna. LÄS MER

  5. 30. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER