Sökning: "kongruens"
Visar resultat 26 - 30 av 104 uppsatser innehållade ordet kongruens.
26. Vad har vi för organisationskulur egentligen? : En undersökande och jämförande studie av organisationskulturen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I varje organisation existerar det en kultur, organisationskultur, som är unik just för företaget och inom den kan det finnas variationer. Kunskap om hur organisationskulturen ser ut, vilka variationer som finns, vad de beror på och hur de kan komma till uttryck är en styrka för organisationen och ger den en stor fördel i dess utveckling samt kan vara avgörande för organisationens överlevnad. LÄS MER
27. Ljudarkitektur – ljud som resonans av rummet : Undersökning om ljudets multimodala funktion i en kunskapsinriktad miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Utställningar har traditionellt varit kunskapsorienterat och verkat som ett kulturellt centrum för besökare. En kontemporär besökare finner ej text och bilder som lockande kommunikationsmedier. Nöjet finner besökaren genom att ha upplevt informationen. LÄS MER
28. Värdesamskapande och värdesamförstörande vid onlineshopping : En kvalitativ undersökning om konsumenters perspektiv på onlineshopping
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Compared to traditional in-store shopping, online shopping has several benefits which implies that an increasingly number of consumers are shopping over the internet. Despite the popularity of online shopping, there are also several problems and negative aspects with this consumption approach. LÄS MER
29. Faktorer som påverkar ambulanspersonalens omhändertagande av sjuka barn prehospitalt : en deskriptiv litteraturstudie
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Ambulanspersonal möter patienter i alla åldrar i flera tänkbara miljöer. Det finns en hel del skillnader vid omhändertagandet av barn prehospitalt jämfört med omhändertagandet av vuxna. Det skiljer sig i utrustning i ambulanserna och det skiljer sig anatomiskt och fysiologiskt hur barn ser ut jämfört med vuxna. LÄS MER
30. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER