Sökning: "kongruens"

Visar resultat 11 - 15 av 104 uppsatser innehållade ordet kongruens.

  1. 11. Textdelar i läromedel: Vad har de för relation? : En multimodal textanalys av två läromedel i samhällskunskap i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Enida Drndic; Linus Feli; [2022]
    Nyckelord :Semiotiska resurser; multimodalitet; kongruens; text; läromedel; samhällskunskap åk 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att genom en enkät undersöka vilka läromedel det är som används mest i samhällskunskap för lågstadiet samt utifrån svaret från enkäten undersöka samspelet mellan skriftlig text och bild i de två läroböcker som används mest. För att svara på studiens frågeställningar använder vi oss av en kvantitativ och kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 12. Autenticitet och arbetstillfredsställelse : En kvantitativ studie med tillhörande Scoping Review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Oscar Westrin; [2022]
    Nyckelord :Authenticity; Work Authenticity; Authenticity at Work; Intrinsic Job Satisfaction; Extrinsic Job Satisfaction; IAM-Work; MSQ-SF.; Autenticitet; Arbetsautenticitet; Intern arbetstillfredsställelse; Extern arbetstillfredställelse; Scoping Review; IAM-Work; MSQ-SF;

    Sammanfattning : Syftet med följande studie var att undersöka Autenticitet i arbetet (Work Authenticity) och arbetstillsfredsställelse (Job Satisfaction) utifrån kvantitativ metod. Autenticitet i arbetet kan förstås som nivån av kongruens mellan en anställds internaliserade attityder och värderingar och dennes beteende utåt i en arbetskontext, d.v. LÄS MER

  3. 13. Sponsring inom Formel 1 : en kvantitativ studie om kongruens och varumärkespersonlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mikaela Sandgren; Emma Thiel; Rebecka Karlsson; [2022]
    Nyckelord :congruence; brand personality; sponsorship; Formula 1; motorsport; kongruens; varumärkespersonlighet; sponsring; Formel 1; motorsport;

    Sammanfattning : Studien undersökte sponsring, som har kommit att bli ett uppmärksammat marknadsföringsverktyg och forskningsfält. Specifikt har studien fokuserat på motorsport och ligan Formel 1, som är den snabbast växande sporten sett till antal följare. LÄS MER

  4. 14. “Det känns som att jag inte känner dem”. - En kvalitativ undersökning av socialsekreterares upplevelser av Covid-19 pandemins påverkan på klientrelationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Martina Ojala; Ariya Dehani; [2021-06-08]
    Nyckelord :client relationships; social work; non-verbal communication; covid-19; body language;

    Sammanfattning : Fysiska besök mellan socialsekreterare på försörjningsenheten och klient har tagits bort på grund av Covid-19 pandemins smittorisk. Följande studie syftar till att undersöka socialsekreterarnas uppfattning om hur förändringarna har påverkat relationsbyggandet samt relationen mellan socialsekreterare och klient. LÄS MER

  5. 15. Får jag visa vad jag kan? : En multimodal textanalys av läromedel i årskurs 3 inom ämnet engelska.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Izabella Ewertson; Tove Wegar; [2021]
    Nyckelord :Sociokulturellt perspektiv; socialsemiotiskt perspektiv; lärande; multimodalitet; engelska; läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka i vilken utsträckning det finns möjlighet till  interaktion mellan undervisningens deltagare i de undersökta läromedlen samt att undersöka relationen mellan verbal text och bild i de utvalda läromedlen. Studien är en multimodal textanalys med inslag av både kvantitativa och kvalitativa mått där fem läromedel i engelskämnet för årskurs tre har undersökts. LÄS MER