Sökning: "kundnöjdhet säljare"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet säljare.

  1. 1. The way to higher delivery service at a freight forwarder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Livia Engström; Elin Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Logistik; Leveransservice; Kundnöjdhet; Transport;

    Sammanfattning : Den ökande konsumtionen i dagsläget gör att behovet av logistik och logistiska tjänster ökar. Behovet av logistiska tjänster gör att allt fler företag väljer att ta hjälp av en tredje part som sköter logistik och transport åt dem, ett så kallat tredjepartslogistik-företag. LÄS MER

  2. 2. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ASTRID INGELS; YLVA SANNERUD; [2021]
    Nyckelord :User involvement; Customer Satisfaction; User research; Product development processes; Software development processes; Platform business; Användarinvolvering; Kundnöjdhet; Användarundersökning; Produktutvecklingsprocesser; Mjukvaruutvecklings-processer; Plattformsföretag;

    Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER

  3. 3. Mäklarens informations- och rådgivningsplikt vid kontraktsskrivning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oskar von Ahn von Ahn; [2018]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare Rådgivning;

    Sammanfattning : Bostadsköpet, och bostadsförsäljningen, är vanligtvis det största ekonomiska beslutet en konsument gör. Därför är det viktigt att det finns trygghet i de möten som uppstår mellan säljare, köpare, mäklare och bank. LÄS MER

  4. 4. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Minna Norrman; [2016]
    Nyckelord :kundvärde; kommunikation; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; jord-skogsfastighet; fastighetsmäklare; customer value; communication; relationship marketing; service marketing; quality; real estate agent;

    Sammanfattning : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. LÄS MER

  5. 5. Från mig till oss - Implikationer av en övergång från principal-agentteori till stewardshipteori

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ossian Olausson; Edwin Belin; David Nyström; [2016]
    Nyckelord :motivation incitament principal-agentteori stewardship försäljning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens studieobjekt är den organisationsförändring som genomförts inom SEB Pension & Försäkring. Syftet blir därigenom att ämna undersöka vilka implikationer övergången från provisionslön till fast lön medfört, med särskilt fokus på motivation och incitament. LÄS MER