Sökning: "lärarens utvärdering"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden lärarens utvärdering.
16. Att förmedla tolerans : En studie om lärares erfarenheter kring värdegrundsarbetet i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Examensarbetet bygger på en kvalitativ studie vars syfte är att beskriva och analysera hur lärare konkret arbetar med värdegrundsuppdraget som de genom läroplanen är skyldiga att göra. För att ta reda på hur lärare kan arbeta med att förmedla värdegrunden i praktiken intervjuades elva yrkesverksamma lärare med en kvalitativ intervjumetod. LÄS MER
17. Implementering av utomhuspedagogik : En studie om att införa ett nytt arbetssätt i skolan
Magister-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att undersöka lärarnas erfarenheter av implementeringen av utomhuspedagogik avseende förutsättningar, genomförande samt påverkan på undervisningen och elevers lärande. Studien avser att vara ett bidrag till forskning om implementeringsarbete i skolan, mer specifikt avseende implementering av utomhuspedagogik fyra timmar per vecka vid en F-6 skola i en mellanstor svensk stad. LÄS MER
18. Datorlästräning! : Är det något för elever i år 1?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om flash-cardsträning med datorprogrammet ”Hitta Ord” kan påverka elevernas ordavkodning i år 1. Studiens syfte var också att se om elevens koncentration och motivation under datorlästräningen förändrades och i så fall på vilket sätt. LÄS MER
19. Individualisering i moderna språk : En kvalitativ studie om hur sex lärare i moderna språk förhåller sig till individualisering i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sex lärare i moderna språk förhåller sig till individualisering i undervisningen. Metoden som använts är kvalitativa forskningsintervjuer med språklärare verksamma inom såväl grundskolan som gymnasiet. LÄS MER
20. Formativ NO-undervisning. En studie om NO-undervisning i skolår F-5
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte En utgångspunkt för hela uppsatsen är att lära mig mer om formativ utvärdering (kontinuerlig framåtsträvande utvärdering/reflektion) som undervisningsmetod. Min avsikt blev därför att studera om det fanns några kopplingar till lärares bakgrund/ arbetsförutsättningar (lärarens engagemang för ämnesinnehållet, planeringsrutiner inkl. LÄS MER