Sökning: "lärarens utvärdering"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden lärarens utvärdering.
21. Elevinflytande på gymnasieskolan : En intervjuundersökning om vad fyra lärare och tolv elever anser om elevinflytandet på det estetiska programmet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Syftet med undersökningen är att se hur lärare och elever anser att lärare inom det estetiska programmet på två gymnasieskolor i Kalmar län uppfyller styrdokumentens strävansmål och krav på elevers inflytande över planering, utvärdering och utformande av undervisningen. Vi undersöker hur eleverna själva upplever att de får ha inflytande över sina egna studier samt hur viktigt de anser det vara att få påverka hur deras skolgång ser ut. LÄS MER
22. Åtgärdsprogram inom idrott och hälsa : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa arbetar med åtgärdsprogram
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att belysa lärarens arbete med åtgärdsprogram i ämnet idrott och hälsa i årskurs f-6. Vi ville ta reda på hur processer och rutiner såg ut när lärare i idrott och hälsa utformade åtgärdsprogram, vilken roll elev och vårdnadshavare hade, vilka åtgärder de tog till, hur det skedde konkret i praktiken samt hur uppföljningen såg ut. LÄS MER
23. Kvalitetssäkring : Ett utvecklingsarbete av dokumentation inom transportutbildning i gymnasial verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa ett underlag och sammanställning till vad som kan utgöra en utbildningsbok som kan följa elever som går transportteknisk inriktning av fordonsprogrammet i GY11. En elev som genomgår en gymnasial utbildning för att bli yrkeschaufför får, under förutsättning att eleven klarat av utbildningen och bedöms lämplig, med sig ett antal körkortsbehörigheter samt särskilda förarbevis eller yrkesbevis. LÄS MER
24. Vad har betydelse vid lärarens urval och avgränsningar av ämnesinnehållet i historia på gymnasiet? : – En kvalitativ studie om lärarens tankesätt angående ämnesinnehållet på ett gymnasieprogram med tematisk inriktning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet i föreliggande studie är att få en ökad förståelse för hur lärare planerar och genomför undervisningen på ett gymnasieprogram med tematiskt upplägg för att göra den begriplig och intressant för eleverna. Syftet är också att fördjupa förståelsen för hur lärarens planering och utvärdering sker utifrån deras egna intressen, läroplanen, kursplanen samt de nationella och lokala målen. LÄS MER
25. Styrdokumentens bestämmelser och grundskollärares förhållningssätt till fortbildning : tolv lärares värderingar av fortbildning i åländsk och svensk kontext
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Undersökningens syfte var att undersöka hur lärare för de tidigare åren upplevde fortbildning genom att studera deras värdering av och motivation till fortbildning. Vidare var vår tanke att undersöka ämnesfördelningen och utbudet av fortbildning. LÄS MER