Sökning: "lärares syn på specialpedagogen"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden lärares syn på specialpedagogen.
16. Lärares syn på specialpedagogens arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Wiklund, Marie-Louise (2007) Lärares syn på specialpedagogens arbete. (Teachers views on special needs educational competence)Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning, Lärarutbildning, Malmö högskola.Syftet med detta arbete är att beskriva och undersöka lärarnas syn på specialpedagogens arbete. LÄS MER
17. Specialpedagog på uppdrag : En studie av några lärares förväntningar på specialpedagogens yrkesfunktion
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Abstract Since 1990, special needs educators have been working in both primary and junior school. It has not been easy for the special needs educators to take authority when working with broader educational issues due to the varying requirements placed upon them. LÄS MER
18. Finns det anledning till handledning?Om lärares och skolledares syn på special-pedagogens handledningsuppdrag i förskolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att kritiskt granska och jämföra lärares och skolledares syn på specialpedagogens handledningsuppdrag i förskolan. Utifrån syftet ställs frågorna; vilken syn finns det kring det specialpedagogiska handledningsuppdraget och ses handledning som ett redskap för kompetensutveckling? Studien fokuserar på områden som främst rör förskola, specialpedagogik och handledning. LÄS MER
19. SpecialpedagogenEn studie över lärares förväntningar på specialpedagogen
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Av tradition har specialpedagogiken handlat om normalitet och avvikelse. Målet med dagens skola är en skola för alla, där den breda mångfalden ses som en tillgång. Alla som lever tillsammans i samhället ska också kunna gå i samma skola. LÄS MER
20. Stöd och delaktighet på gymnasiet specialpedagogers beskrivning av sin verksamhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka och analysera hur specialpedagoger på sex olika gymnasieskolor i en kommun beskriver sin verksamhet. Arbetet ger i litteraturdelen en översikt över gymnasieskolans utveckling och tidigare forskning kring normalitet och avvikelse, olika perspektiv på specialpedagogik och lärande, stödundervisning i gymnasieskolan. LÄS MER